رژه خودرویی بانوان محجبه و فرهیخته قوچان برای چهارمین سال پیاپی به عنوان یک طرح ابتکاری و ابداعی به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۱۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مشاور امور بانوان فرماندار قوچان در حاشیه برگزاری رژه خودرویی بانوان فرهیخته و محجبه این شهرستان اظهار کرد: اجرای این طرح در سطح شهرستان قوچان برای ارتقاء نگاه عمومی نسبت به موضوع عفاف و حجاب است و بازگویی عملی این فرمایش مقام معظم رهبری که زن عفیف و محجبه نیز می‌تواند در عرضه فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشد.

سیده عفت موسوی‌نژاد تصریح کرد: این حضور اعلامی است که زنان محجبه شاغل در سطح دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های مختلف که دارای تحصیلات عالیه نیز هستند می‌توانند با نوع پوشش مناسب جزء زنان اثرگذار و فرهیخته در سطح جامعه باشند.

مشاور امور بانوان فرماندار قوچان با بیان این موضوع که امسال بیش از 100 خودرو در رژه خودرویی بانوان محجبه این شهرستان حضور پیدا کردند، گفت: این برنامه برای چهارمین سال پیاپی در هفته عفاف و حجاب و به عنوان یک طرح ابتکاری در سطح استان خراسان رضوی اجرا می‌شود که شاهد بازخوردهای خوبی از آن در سطح جامعه هستیم.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در این شهرستان، بیان کرد: برگزاری تریبون‌های آزاد با موضوع عفاف و حجاب و تأثیرات ماهواره بر این موضوع با حضور اساتید حوزوی در پارک نشاط، نصب بنر و تبلیغات محیطی در سطح شهر، طرح مباحث عفاف و حجاب در سطح پایگاه‌های بسیج و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه دختران جوان و مادران آنها در سطح ادارات از دیگر برنامه‌های این هفته در قوچان به شمار می‌آید.

موسوی‌نژاد با تأکید بر این مطلب که ستاد عفاف و حجاب شهرستان باید فعال‌تر بوده و اتاق‌های فکر در این زمینه به شکل کارشناسی ارائه طرح بدهند، افزود: دوچرخه‌سواری بانوان در ملاءعام مغایر با آموزه‌های دینی و شرع مقدس اسلام است و باید محیط مناسبی در یک فضای جداگانه بر اساس موازین شرعی برای انجام ورزش‌های مورد علاقه بانوان در سطح شهرستان ایجاد شود.

وی تأکید کرد: این فضا می‌تواند امنیت روانی و عاطفی را برای خانواده‌ها و بانوان ایجاد کند و سبب افزایش شادی و فرح این قشر تأثیرگذار در سطح جامعه شود.

مشاور امور بانوان فرماندار قوچان یادآور شد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی می‌تواند فضای مناسبی را در پارک نشاط قوچان تعبیه کند تا همانند پارک ملت مشهد که دارای پارک بانوان با فضایی ایجاد شده توسط سازه‌های طبیعی است، چنین پارکی نیز در سطح این شهرستان ویژه بانوان احداث شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها