مسئول سازمان بسیج جامعه زنان گیلان، گفت: زنان در انتخاب شغل باید مصالح خانوادگی و وظیفه اصلی تربیتی خود را درنظربگیرند وآن را دراولویت قرار دهند.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۱۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، لعیا علی نژاد درمیزگرد خبری در مورد نقش زنان درخانواده، با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی توجه ویژه ای کرده اند، اظهارکرد: نقش زنان درخانواده، جایگاه نقش تربیتی، اجتماعی واشتغال آنان درسبک زندگی اسلامی باید مشخص شود.

وی هدف این جلسه را بررسی نقش وجایگاه زنان درخانواده، اشتغال آنان و بایدها و نبایدهای آن عنوان وتاکید کرد: زنان با ارزش ها و ویژگی هایی خلق شده اند که مردان فاقد آن هستند و این تفاوتِ خلقت، تفاوت درنقش های زن ومرد را به دنبال دارد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان استان گیلان، ایفای نقش زنانه ی بانوان درخانواده را منحصر به آنان دانست وافزود: نقش مادری وتربیتی زن، ازمرد برنمی آید واین تنها زن است که  توانایی ایفای آن را دارد.

علی نژاد به نقش زنان در مراحل پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد وگفت: لازم است زنان به نقش های اجتماعی وخانوادگی درکنارهم، بپردازند و باید تعارض های حضور اجتماعی و خانوادگی آنان حل شود ونقش اصلی زنان که وظیفه تربیتی است لطمه نخورد.

وی تاکید کرد: زنان در انتخاب شغل باید مصالح خانوادگی و وظیفه اصلی تربیتی خود را درنظربگیرند وآن را دراولویت قرار دهند.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان گیلان با اشاره به اینکه هویت زنانه نباید دراشتغال بانوان خدشه دارشود، افزود: ما به تبیین آسیب های اشتغال بانوان  به کارهای سنگین و غیرضروری برای خود آنان و جامعه نیازمندیم.

علی نژاد به شرایط جامعه برای زنانی که مجبور به کارهای مخالف با فطرت زنانه هستند اشاره کرد وگفت: این زنان به ناچار برای امرار معاش وتامین خانواده به این مشاغل روی می آورند، وضروری است شرایطی برای آنان، فراهم شود که مجبوربه انتخاب این نوع مشاغل نشوند.

ارسال نظرات