سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به برخی اظهارنظرها درباره کسری بودجه سلامت و بیمه‌ها گفت: ادعای کسری بودجه سلامت با صرفه جویی در درمان و نریختن پول در جیب پزشکان برطرف می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۷۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد حسین قربانی  در واکنش به برخی گفته‌ها درباره کسری بودجه‌های سلامت و همچنین پولی شدن تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت ایرانیان عنوان کرد: ما هم معتقد بر کسری بودجه‌های دولتی هستیم ولی با آن 10 هزار میلیاردی که به وزارت بهداشت و بیمه‌ها تخصیص یافته است، می‌توان یک بیمه همگانی خوب را میسر کرد.

وی ادامه داد: البته در این راه باید اقداماتی کرد از جمله اینکه در بحث هزینه‌های درمان صرفه جویی داشت و از طرفی دیگر این اعتبارات را در جیب پزشکان نریزند. بنابراین معتقدیم با همین اعتبار نیز می‌توان با یک مدیریت و تدبیر مناسب در حوزه سلامت اقدامات شایانی انجام داد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به احصای ایرادهای طرح تحول سلامت از طریق مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و افزود: براساس ابلاغ سند ششم توسعه از طرف رهبر معظم انقلاب باید منابع سلامت پایدار شوند ولی صرفه جویی منابع نیز از پیش شرط‌های مهم است که یکی از روش‌های تحقق آن تجمیع بیمه‌ها است.

پنج توصیه برای افزایش کارایی بزرگترین طرح ملی سلامت ایران

چندی قبل نیز حمیدرضا صفی‌خانی مشاور سابق معاون درمان وزارت بهداشت در امور اقتصاد سلامت درباره تامین بودجه طرح تحول سلامت در سال 94 و اما واگرهای که در زمینه کافی بودن این اعتبارات وجود دارد، عنوان کرده بود که برای اجرای طرح تحول سلامت بخشی از هزینه‌های طرح‌ تحول قابل تأمل بود و قاعدتاً باید برای شروع آنها هزینه‌های متحمل می‌شدیم، ولی الزاماً به این معنا نیست که ادامه آن طرح‌ها به همان میزان منابع گذشته نیاز دارد بنابراین استمرار طرح‌ها باید با ارتقای کارایی همراه شود، به هر حال طرح تحول سلامت ایجاد شده است تا زمینه‌های مختلف سلامت ارتقا یابد.

مشاور سابق معاون درمان وزارت بهداشت در امور اقتصاد سلامت ادامه داد: طرح تحول سلامت با ارتقای کارایی با همین میزان اعتبار نیز می‌تواند با همان اقتداری که کارش را شروع کرد ادامه یابد.

صفی‌خانی تصریح کرد: البته یک الزاماتی وجود دارد از جمله انضباط مالی که باید به این طرح اضافه شود و در دانشگاه‌ها نیز مورد عمل قرار گیرد، الگوی تخصیص منابع نیز باید اصلاح شود، نظام‌های پرداخت نیز باید مورد بازبینی قرار گیرند و در نهایت نظام ارزشیابی و پایش عملکرد نیز به شکل مناسبی اجرایی شود.

مشاور سابق معاون درمان وزارت بهداشت در امور اقتصاد سلامت خاطرنشان کرد: بنابراین اگر این پکیج و توصیه‌ها به کارهای که در سال گذشته برای طرح تحول سلامت انجام شد اضافه کنیم تصور بر این است که با همین منابع می‌توان طرح تحول را با کارایی بیشتری ادامه داد.

ارسال نظرات