مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی :

نقش هنر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بی بدیل است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: نقش هنر در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بی بدیل است.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۶۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
حسین شاکری روز یکشنبه به مناسبت هفته حجاب و عفاف افزود: تقویت پایه های اعتقادی افراد برای مقابله با تهاجم دشمن ضروری است، بنابراین هنرمندان باید با خلق آثار ماندگار و تاثیر گذار نقش خود را در نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ایفا کنند.

وی ادامه داد: هجمه های بی امان فرهنگی استکبار جهانی که از طریق شبکه های ماهواره و فضای مجازی زوایای خلوت خانواده ایرانی را درنوردیده و اشاعه بی حیایی را در دستور کار خود قرار داده اند وظیفه فعالان عرصه های مختلف هنری به خصوص سینما، تلویزیون، تئاتر و موسیقی را دوچندان کرده است .

وی اضافه کرد:هنرمندان باید با تولید آثار ماندگار در راستای احیای هویت اسلامی و ایرانی در جامعه گام های اساسی برداشته و توطئه های دشمنان نظام جمهوری اسلامی را خنثی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را در گروی تعامل بین بخشی همه دستگاه های متولی عنوان کرد و ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، حوزه هنری و ورزش جوانان باید وظیفه خود را در این خصوص طبقه بندی کرده و برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برنامه ریزی های کاربردی و بلندمدت داشته باشند.

وی اظهار کرد: ایرانیان به لحاظ مسائل اعتقادی و فرهنگی از درون مایه بسیاری قدرتمندی برخوردار هستند و گر چه در رهگذر طوفان های فرهنگی و هجمه های بی امان دشمنان قدری از شاخ و برگ آن فروریخته اما ریشه آن همچنان با قدرت و عظمت برجای مانده است بنابراین دستگاه های فرهنگی باید دست در دست یکدیگر داده و در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی مورد نظر مقام معظم رهبری و احیای هویت ایرانی و اسلامی تلاش کنند.

شاکری خانواده را یکی دیگر از ارکان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانست و گفت: والدین، باید با تشریح سبک زندگی اهل بیت(ع) برای فرزندان، نقش خود را در این خصوص به خوبی ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب در همه شهرستان ها، همایش حجاب و عفاف در شهرستان های اراک، خمین، محلات، دلیجان، زرندیه و ساوه، برپایی نمایشگاه پوستر و عکس در اراک، اجرای نمایش با موضوع حجاب عفاف، سبک زندگی اسلامی و ترویج سیره اهل بیت(ع) در اراک، ساوه، خمین و تفرش را مهمترین برنامه های این اداره کل در هفته عفاف و حجاب عنوان کرد.

روز 21 تیرماه هر سال یادآور قیام تاریخی مردم مشهد در مقابله با طرح استعماری کشف حجاب رضاخان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار