خبرهای داغ:
مکانیزم اساسی نظارت درحکومت اسلامی مسئله امربه معروف ونهی از منکر است که باید رعایت شود.
کد خبر: ۸۵۴۰۳۰۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام نعمت الهی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین صبح امروز در نشست اخلاقی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین به حدیثی از امام حسین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر می کرد برای اینکه سیره جدش پیامبر (ص) و پدرش علی (ع) را زنده نگه دارد.

 وی خاطر نشان کرد: امروزه مایکل کوک انگلیسی تبار که اسلام شناس و مسیحی است کتابی را در خصوص امر به معروف و نهی ازمنکر نوشته است که در آن غربی ها با گرفتن اصل دستورات دینی به آن رنگ و لعاب غربی داده و به خورد ما و دیگران می دهند.

 نعمت الهی افزود: این نویسنده مذکور انگیزه خود را از نوشتن این کتاب این می داند که مردم امریکا و کشورهای غربی احساس مسئولیت نسبت به جامعه ندارند و انجام همه امورات را به عهده پلیس می‌سپارند، اسلام دین کاملی است و با داشتن واجبی به نام امر به معروف و نهی از منکر از ترویج فساد در جامعه جلوگیری و خوبی ها را گسترش می دهد.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین به جایگاه سیاسی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: فلسفه و تشکیل حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است و پیامبران آمده بودند که همین کار را در جامعه انجام دهند تا تعمیق حقوق همگانی جامعه را رواج و حفظ نظام اجتماعی را  به وسیله امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

 نعمت الهی تأکید کرد: مکانیزم اساسی نظارت درحکومت اسلامی مسئله امربه معروف ونهی از منکر است که باید رعایت شود.

وی در ادامه به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و عنوان کرد: ما باید در فریضه امر به معروف و منکر، شناخت داشته باشیم ما امروز در دنیایی زندگی می کنیم که با گذشته بسیار متفاوت است در ادبیات دینی ما در صدر اسلام منکرات و معروفات مشخص شده است اما امروز اینگونه نیست و شرایط فرق می کند و باید با دقت و با استفاده از ظرفیت رسانه ملی در این راستا تلاش کنیم.

 رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین در خاتمه گفت: شرط بعدی در این فریضه مهم احتمال تاثیر می باشد و وظیفه ما به عنوان شهروند با دو لایه امر به معروف و نهی از منکر یعنی مرحله قلبی و زبانی وارد شویم.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها