کد خبر: ۸۵۴۰۲۷۴
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
با توجه به گرم شدن هوا و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان بسیاری از شهروندان بوشهری برای پر کردن اوقات فراغت خود بسوی ساحل دریا برای شنا کردن می روند که متاسفانه بسیاری از آقایان بدون در نظر گرفتن شئونات اسلامی در کنار ساحل اقدام به حرکات نا خوشایند و برهنگی های نامتعارف می کنند که برخی از شهروندان از این امر گلایه مند هستند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر گره خوردن واژه حجاب با نام زنان شاید مهم ترین عاملی باشد که بر غفلت از پوشش مردان جامعه دامن زده است و  هربار که درباره حجاب و عفاف صحبت به میان می آید ناخودآهگاه ذهن ها به سوی جامعه زنان می رود که بر اساس موازین شرعی و عرفی مردان هم باید حدودی را درباره پوشش خود را رعایت کنند و حتی حجب و حیا در مرد باید بیشتر از زن باشد.

موضوع بی حجابی امروز به یک معضل کاملا مشهود در جامعه ما در آمده است، معضلی که نه فقط برای خود افراد بی حجاب مشکل ایجاد می کند بلکه در واقع آسیب های آن تمام افراد جامعه را در بر میگیرد.

این روز ها که فصل تابستان و روز های گرم سال فرا رسیده است حال و روز حجاب در زنان و مردان هم به نفس نفس زدن افتاده است.

انگار گرمای هوا بهانه ای را به دست برخی افراد داده تا راه کم کردن پوشش خود را برای مقابله با گرمای هوا انتخاب کنند تا به مشکل های مختلف در سطح شهر و سواحل دریا ظاهر شوند که هیچ تناسبی با باور های مذهبی و اجتماعی ندارد.

استان بوشهر یکی از استان های گرمسیر کشور است که ماه های زیادی از سال را در فصل گرما سپری می کند.

با توجه به گرم شدن هوا و قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان بسیاری از شهروندان بوشهری برای پر کردن اوقات فراغت خود بسوی ساحل دریا برای شنا کردن می روند.

اما متاسفانه بسیاری از این آقایان خود شهروندان بدون در نظر گرفتن شئونات اسلامی در کنار ساحل اقدام به حرکات نا خوشایند و برهنگی های نامتعارف می کنند که برخی از شهروندان از این امر گلایه مند هستند.

بعضی از آقایان هنگام شنا کردن در آب دریا از پوشش های نیمه عریان استفاده می کنند که در برخی موارد بسیاری از آقایان و خانم ها از دیدن چنین صحنه هایی شرم دارند.

غلامرضا اکبری یکی از شهروندان بوشهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی سپاس اظهار داشتهر شب بعد از افطار برای پر کردن اوقات فراغت خود با برخی از دوستان برای شنا کردن به پلاژ هایی که توسط شهرداری برای خانواده های ایجاد شده است می روم.

اکبری با بیان اینکه برخی از آقایان شئونات اسلامی رعایت نمی کنند، افزود:یکی از شب هایی که برای شنا کردن به دریا رفته بودم یکی از آقایان با ظاهری نیمه عریان دیدم که از نگاه کردن به آن شرم داشتم.

این شهروند بوشهری ضمن اشاره به اینکه تعدادی خانم در کنار ساحل نشسته بودند، بیان کرد:این آقا با همین ظاهر از آب دریا خارج شد و چند دقیقه ای با دوستانش در نزدیکی این خانم ها ایستاده بودند و مشغول به صحبت کردن شدند.

وی با بیان اینکه یکی از افرادی که در کنار آنها بود غیرتی شد، تصریح کرد :این فرد با لعنی تند به این افراد معلوم الحال گفت از اینجا دور شوید و اگر نمی خواهید لباس بپوشید به گوشه هایی بروید تا کسی شما را نبیند.

این شهروند بوشهری گفت: در همین میان یک تنش لفظی ایجاد شد و با پادر میانی همشهریان موضوع خاتمه یافت.

اکبری خطاب به مسولین تاکید کرد:از مسولین استانی و شهری می خواهم تا برای تفکیک پلاژ بانوان و آقایان و خانوادگی اقدام جدی کنند و تدبیری برای پوشش های نامناسب در ملع عام بیاندیشند تا برخی افراد با پوشش های نامناسب به هر بهانه ای در کنار سواحل باعث ناراحتی شهروندان نشود.

پلاژبانوان باید گسترده تر و زمینه ورزش در آن فراهم شود

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با توجه به این که در برخی کلان شهرهای کشور استخرها به بخش خصوصی واگذار شده در این ارتباط درصورت وجود متقاضی و مدیریت لازم، واگذاری پلاژ بانوان بوشهر به بخش خصوصی مانعی ندارد.

عبدالخالق برزگر زاده افزود: بهترین ایام برای استفاده پلاژ بانوان همین روزها است که با گرم شدن هوا و فرارسیدن تعطیلات تابستان بانوان رغبت بیشتری برای رفتن به پلاژ دارند.

وی اضافه کرد: درصورت کاهش هزینه های پلاژ بانوان بوشهر و بهره وری مطلوب، شورا با از سرگیری فعالیت آن مخالفتی ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: پلاژ بانوان بوشهر به عنوان تنها پلاژ اختصاصی بانوان بوشهری باید گسترده تر و زمینه انجام ورزش های مختلف در آن فراهم شود.

پلاژها باید با ارزش های دینی باشد

شهردار بوشهر گفت: واگذاری پلاژ بانوان به بخش خصوصی باید از سوی شورای اسلامی شهر بوشهر مشخص شود تا بتوان در مدیریت آن تدابیر لازم را پیش بینی کرد.

غلامعلی میگلی نژاد افزود: اگر شورا مصلحت بداند حاضریم پلاژ بانوان را مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: درشهر بوشهر ظرفیت ایجاد چندین پلاژ وجود دارد ولی باید فعالیت های آنها متناسب با ارزش های دینی و اسلامی باشد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار