حمیدرضا
یادداشت مشترك مجمع بسيج جامعه زنان وهيئت پيروان عترت استان ايلام/
حجاب ، به معناي منزوي كردن زن نيست .اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد، برداشتش كاملاً غلط و انحرافي است.
کد خبر: ۸۵۴۰۱۰۵
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، صدسال است كه فرهنگ غربي به پشتوانه پول ، زور و سلاح ديپلماسي سعي ميكندفرهنگ غربي واسلوب زندگي غربي را برجوامع اسلامي درميان زنان تحميل كند.

اساس فرهنگ غرب اين است كه زن را به عنوان يك كالا، درجامعه عرضه كنند، تشويق وتحريص برعريان گرايي به اين جهت است.

مسأله حجاب ، به معناي منزوي كردن زن نيست .اگر كسي چنين برداشتي از حجاب داشته باشد، برداشتش كاملاً غلط و انحرافي است." امام خامنه ای مدضله العالی"

حجاب و عفاف ، در دايره المعارف بشري ، واژه هايي هستند كه در ادوار گذشته وحال ، تفاسير و تعابير ناهمگون برآن تحميل شده است. در روزگاري كه چشم بي پرواي شبه آدميان ، حريص تر از هميشه است؛ عده اي رؤياي زيبايي را در هتك عفت زن مي دانند تا به زعم خود ، هرزگي را كه ميراث و سوغات ناميمون دوران تجدد است ، در لفافة ارمغان آزادي براي زن به وديعه بگذارند. و ابتذال فرهنگي را به مصاف تنديس حياء و كرامت زن كه يادگار فرهنگ فاطمي(س) و مكتب زينبي(س) است بكشانند. واين فرياد سرگردان كژ انديشي سياستمداران دنياي غرب است كه بر ديواره هاي ترك خورده فمنيسم انعكاس يافته واز بذر تباهي و فساد آن ، جز شجره خبيثه رذالت ثمره اي به بار نمي آيد.

مجمع بسيج جامعه زنان سپاه اميرالمؤمنين(ع) وهيئت پيروان عترت شهرستان ايلام به مناسبت (21تير)روز ملي عفاف وحجاب، با صدور بيانيه مشتركي انتظارات به حق دختران وبانوان متديِّن را از همه متوليان فرهنگي استان به شرح ديل اعلام مي دارند:

1- ترسيم نگرش صحيح به مسئله حجاب و عفاف براي بانوان و آقايان با تأسي از نص صريح قرآن كريم.

2- تشكيل كارگروه تخصصي عفاف وحجاب در راستاي ريشه يابي عوامل ترويج بدحجابي كه كيان خانواده ها را هدف قرار داده است و تدوين سياستهاي راهبردي مقابله با آن عوامل.

3- تعامل و عزم همگاني دستگاه هاي اجرايي در برقراري امنيت فرهنگي-اجتماعي و رعايت حقوق شهروندي كه در معرض تهديد مروجين بدحجابي و حريم شكنان قرار د ارد.

4- حمايت مادي و معنوي از طراحان مد ولباس اسلامي-ايراني توسط نمايندگان محترم استان در مجلس شوراي اسلامي.

5- پيگيري طرح يكسان سازي پوشش بانوان شاغل در ادارات از سوي دفتر امور بانوان استانداري.

6- تلاش انقلابي براي احياء سنت فراموش شده امر به معروف و نهي از منكر با همانگي بين ستاد احياء استان ، معاونت حفاظت اجتماعي ناجا و ساير نهادهاي ذيربط.

7- حمايت جدي از آمرين به معروف وناهيان از منكر از سوي مراجع ذيربط و دستگاه قضايي.

8- ارائه آمار و آسيبهاي فروپاشي خانواده هايي كه عامل آن رواج بدحجابي و ناهنجاريهاي رفتاري بوده است ، توسط دادگاه خانواده جهت آگاه سازي عمومي .


ارسال نظرات