خبرهای داغ:
سرپرست استانداری قم:

رسانه باید چشم بینای جامعه و مسئولان باشد

سرپرست استانداری قم با بیان اینکه باید در نقدهای رسانه‌ها ادب و اخلاق موج بزند گفت: طبق فرمایش رهبری باید نقد منصفانه و توام با ارائه راهکار باشد.
کد خبر: ۸۵۴۰۰۸۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارشخبرگزاری بسیج از قم، فریدون همتی شنبه‌شب در نشست صمیمی با خبرنگاران که در مجتمع امیران برگزار شد اظهار کرد: در راهپیمایی روز قدس شاهد حضور مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم بودیم و از همه ایشان به دلیل خلق این حماسه ماندگار تقدیر می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: ‌در سومین هفته‌ای که در محضر شریف مردم قم هستم در جمع مدیران رسانه‌های قم حضور یافتم تا نقطه نظرات ایشان را بشنوم و خود بنده نیز مانند شما 20 سال سابقه کار رسانه‌ای داشته‌ام و با فضای رسانه‌ای غریبه نیستم.

سرپرست استانداری قم با اشاره به اینکه رسانه باید چشم بینای جامعه و مسئولان باشد گفت: لازم است رسانه‌ها همه مسائل را بررسی و رصد کرده و نسبت به انعکاس آن اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری باید نقد منصفانه و توام با ارائه راهکار باشد اظهار کرد:‌ خبرنگاران باید کار حرفه‌ای توام با انصاف را دنبال کرده و از قضاوت فردی پرهیز کنند.

همتی با اشاره به اینکه باید در نقدهای رسانه‌ها ادب و اخلاق موج بزند گفت: اخیرا یکی از سایت‌های خبری نقدی به مدیرکل ارشاد استان وارد کرده و در پاسخی که تنظیم شده بود عصبانیت را شاهد بودم که گفتم نسبت به اصلاح نوع پاسخ و جوابیه اقدام شود.

وی با اشاره به مسئله پایین‌بودن آستانه تحمل مدیران افزود: کسی که قلم در دست دارد نباید فکر کند که هرچه می‌خواهد بنویسد؛ یکی از شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای را توسعه رسانه‌ها می‌دانم و افرادی که در حوزه رسانه کار می‌کنند باید افرادی حرفه‌ای باشند.

سرپرست استانداری قم با اشاره به اینکه رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم در دموکراسی مورد توجه قرار گرفته‌اند تصریح کرد: باید مدیران و رسانه‌ها تلاش کنند این جایگاه را در استان قم بیش از پیش ارتقاء دهند.

وی با اشاره به فعالیت سه روزنامه، سایت‌های خبری و دفاتر خبرگزاری‌ها در استان قم تصریح کرد: مدیران باید رسانه‌ها را به عنوان بازوان خود بدانند و شما نیز باید خود را در بیان حقایق و واقعیت‌ها مسئول بدانید و اگر این دو نگاه به یکدیگر نزدیک شود شاهد شکل‌گیری فضای شاداب و پرطراوت برای نقش‌آفرینی رسانه‌ها خواهیم بود.

همتی با اشاره به اینکه استان قم ویژگی‌ها و مختصات متفاوتی با دیگر استان‌ها دارد اظهار کرد: امیدواریم با شرایط ویژه‌ای که استان قم دارد و پایگاه تشیع در جهان است بتوانیم فضایی جدید و سازنده و موثر در توسعه استان قم با رویکرد توجه به بخشی خصوصی ایجاد کنیم.



ارسال نظرات