همين حالا بانوان مدال‌آور و قهرمانان بازي‌هاي آسيايي و المپيك براي راهيابي و كسب سهميه المپيك ريو با مشكلات ريز و درشتي روبه‌رو هستند كه مرتفع كردن آنها به مراتب واجب‌تر از خيال‌پردازي و ارائه طرح‌هاي بلندپروازانه است.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۷۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، توجه به ورزش بانوان از آن دست شعارها و برنامه‌هايي است كه هميشه مورد توجه دولت‌ها، مسئولان و دست‌اندركاران ورزش و حتي سياسيون بوده است.
اين توجه در جامعه ما وقتي رنگ و بوي ديگري پيدا مي‌كند كه توجه داشته باشيم بانوان مسلمان و عفيف ايران اسلامي به عنوان نيمي از جمعيت كشور سهم عمده‌اي در موفقيت‌هاي اجتماعي و سياسي ايران داشته‌اند و در زمينه ورزش نيز هرگاه با برنامه‌ريزي مناسب كار كرده‌اند، موفقيت‌هاي ارزشمندي به دست آورده‌اند، البته در اين بين هرگز نبايد از نگاه خاص و ويژه مقام معظم رهبري به ورزش بانوان و پيروزي‌ها و افتخارآفريني‌هاي آنها به راحتي گذشت.
بانوان ايران اسلامي به عنوان مادران فعلي و آينده كشور چنانچه جسمي سالم در كنار روح و روان سالم خود داشته باشند بدون شك مي‌توانند نسلي پويا، فعال و بانشاط را براي فرداي ايران اسلامي تربيت كنند.
به‌رغم تمامي اين موارد متأسفانه آنچه تاكنون در خصوص ورزش بانوان مشاهده شده تنها تكيه بر شعار و عدم وجود برنامه‌ريزي مناسب براي اين قشر بزرگ و مهم كشور بوده است. اگر ورزش قهرماني بانوان طي اين سال‌ها به موفقيتي هم دست پيدا كرده بخش اعظم آن حاصل تلاش خود بانوان زحمتكش و علاقه‌مند بوده است. در خصوص ورزش همگاني نيز قصه درست همين است و برنامه‌اي مدون و قابل پيشرفت و رو به جلو براي اين مهم وجود ندارد. ديروز اما سخنگوي فراكسيون زنان مجلس با بيان حرف‌هايي پيرامون آينده ورزش بانوان دوباره اميدها را براي رسيدگي به ورزش آنها زنده كرد؛ اينكه عنوان شود «مي‌خواهيم ورزشگاه‌هاي مخصوص بانوان احداث كنيم» هدف و شعار قشنگي است كه اميدواريم فقط در حد حرف باقي نماند يا اينكه خداي ناكرده جنبه تبليغاتي براي انتخابات آينده مجلس نداشته باشد. اين حرف در شرايطي عنوان مي‌شود كه همه مي‌دانيم همين حالا بانوان ورزشكار با چه مشقات و مشكلاتي در راه ورزش، تمرينات و آماده‌سازي خود مواجه هستند، به قولي ورزشگاه اختصاصي پيشكش، شما چند سانس و زمان خوب و مناسب در اختيار بانوان قرار دهيد،‌ بقيه باشد براي بعد.
مجلسي‌ها مي‌گويند «ايران توانايي ميزباني مسابقات ورزشي بانوان را دارد» و ما مانده‌ايم كه چگونه قرار است اين اتفاق بيفتد؟ با كدام زيرساخت؟ با كدام شرايط سياسي و اجتماعي و هزار و يك مشكل ديگر؟ نكته درست اينجاست؛ ورزش بانوان و پيشرفت و رشد آن نيازمند برنامه‌ريزي است نه اينكه عده‌اي يك جا جمع شوند و با خيالبافي و وعده و وعيد دادن مواردي را مطرح كنند كه براي به دست آوردن آن نه يك سال بلكه چندين سال بايد انتظار كشيد.
حرف قشنگ زدن و اهداف بلند داشتن راحت‌ترين كاري است كه هر كس مي‌تواند از عهده آن برآيد اما اينكه اين حرف‌هاي قشنگ و اين اهداف بلندپروازانه چگونه از ذهن بيان‌كنندگان آن بيرون آيد و در عمل مشاهده شود، اشكالي است كه ورزش كشور به خصوص در بخش بانوان با آن دست به گريبان است. همين حالا بانوان مدال‌آور و قهرمانان بازي‌هاي آسيايي و المپيك براي راهيابي و كسب سهميه المپيك ريو با مشكلات ريز و درشتي روبه‌رو هستند كه مرتفع كردن آنها به مراتب واجب‌تر از خيال‌پردازي و ارائه طرح‌هاي بلندپروازانه است. خدمت مسئولان ورزش كشور به خصوص آنها كه دغدغه ورزش بانوان را دارند بايد عرض كنيم، حال را ببينيد و براي آن برنامه‌ريزي كنيد، ورزشگاه اختصاصي و ميزباني از رقابت‌هاي بانوان باشد براي بعد. امروز امثال ليلا رجبي، مريم هاشمي، نجمه خدمتي، بانوان تكواندو و بانوان جانباز و معلول و بسياري ديگر از زنان پرافتخار ايران چشم به راه كمك‌هايي به مراتب كوچك‌تر از طرح‌هاي شما براي مدال‌آوري هستند، پس فعلاً آنها را دريابيد.‌
ارسال نظرات