اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی های خود را در منظر مردان قرار دهند این کار آرامش روحی و روانی مردان را به هم می ریزد.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۵۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، یکی از فضائل اخلاقی برای انسان ها رعایت حجاب و عفاف است، البته این مساله مختص زنان نیست و شامل مردان نیز می شود .

پوشش زنان به دلیل ساختار خاص جسمانی آنها بیشتر مورد تاکیید قرار گرفته است در مورد حجاب و عفاف مسائل بسیار زیادی قابل طرح است در جای خود باید به آن پرداخته شود اما آنچه در این یادداشت به آن می پردازم این است که چرا در دین مبین اسلام حجاب عفاف تا اندازه زیادی مورد توجه قرار گرفته است .

با تدبر در آیات و روایات با موضوع حجاب و عفاف در می یابیم که اولا رعایت حجاب و عفاف به بهداشت روانی زنان و مردان کمک شایانی می نماید زیرا اگر میان زن و مرد حریمی وجود نداشته باشد و زنان همه زیبایی های خود را در منظر مردان قرار دهند این کار آرامش روحی و روانی مردان را به هم میریزد و مرد برای ارضای تقاضای تحریک شده خود دست به هر کاری می زند و در نتیجه آرامش و امنیت زنان را در جامعه به هم می ریزد.

ثانیا حجاب برای آن است که روابط خانوادگی را استوار کند واز فروپاشی نظام خانواده جلوگیری نماید آزادی جنسی و بی حجابی در جامعه باعث سست شدن پایه های خانواده خواهد شد.

ثالثا فایده دیگر پوشش آن است که شخصیت و کرامت زن را تامین می کند و او را از یک شخصیت ابزاری به شخصیت مستقل تبدیل می نمایید زنان بی حجاب به عنوان یک انسان با ارزش قلمداد نمی شوند و تنها به عنوان یک ابزار جلب توجه جنسی به آنها نگریسته می شود.

رابعا عفاف برای آن است که حریم اجتماع را از بی عفتی و آلودگی های جنسی نگه دارد بی حجابی موجب می شود محیط اجتماع که محیط کار وکوشش است به محیط برای ارضای امیال جنسی و شهوانی تبدیل شود.

پس اسلام هدفش از دستور به رعایت حجاب و عفاف به خاطر فواید زیادی است که برای زن و مرد را برای ما تشریح کرده است و دین ما نه با حبس زن ومرد و نه با اختلاط آنها بلکه با رعایت اصل حریم در روابط زن ومرد دعوت کرده است.


ارسال نظرات