مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:

مجوز آبیاری ۱۴۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی بویراحمد و دنا از رودخانه بشار اخذ شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده مجوز آبیاری ۱ هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های بویراحمد و دنا از رودخانه بشار اخذ شد.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۴۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
علی لطفی ظهر امروز در نشست شورای آب و خاک کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از این میزان اراضی کشاورزی 470 هکتار در منطقه گندی‌خوری و توت نده از توابع شهرستان دنا، 700 هکتار در منطقه چیتاب و نقارخانه و 300 هکتار در منطقه دورهان است.

وی عنوان کرد: مجموعه عوامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد برای تخصیص آب لازم اراضی کشاورزی استان از طریق 3 رودخانه، زهره، مارون و بشار از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کنند و امیدواریم که منتج به نتیجه شود.

لطفی از در دستور کار بودن تامین آب اراضی مناطق مختلف استان از جمله مختار بویراحمد و امامزاده جعفر گچساران از طریق رودخانه‌های موجود در استان خبر داد و ابراز کرد: مدیریت ارشد استان به جد پیگیر تخصیص آب مورد نیاز استان در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و شرب از طریق رودخانه‌ها و سدهای موجود در استان هستند.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای اماده واگذاری و تغییر و تحول پروژه تاسیسات آب رسانی اراضی دشتروم، چیتاب و چرام به جهاد کشاورزی است و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد زیرا در صورت واگذاری به جهادکشاورزی نگهداری از آن با تشکیل تعاونی آب‌بران انجام می‌شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: اخذ مجوز برداشت از آب سدها و رودخانه‌های موجود در استان نیازمند تصمیم کمیته تخصیص آب وزارت نیرو است که گرفتن تخصیص در این کمیسیون باید روند قانونی خود را طی کند و پروسه سخت و مشکلی است.

لطفی خاطرنشان کرد: استاندار استان با توجه به پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد با وزارت نیرو بر بروکراسی سخت و طولانی تخصیص آب از طریق سدها و رودخانه‌ها واقف هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار