مخترع جهادگر گفت: باید با گسترش طرح های تولیدی اقتصاد مقاومتی گام های موثری را در ایجاد اشتغال روستایی برداریم تا مهاجرت از روستا به شهر متوقف شود.
کد خبر: ۸۵۳۹۹۲۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
مرتضی خلجی دانشجوی رشته دامپروری دانشگاه تهران و از فعالان جهادی است. اولین بار در دانشگاه با اردوی جهادی آشنا شدم و با گروه جهادی رضوان عازم روستاهای محروم خراسان جنوبی شدیم.

 

سال بعد نیز با همین گروه جهادی برای خدمت رسانی به مناطق محروم همین استان خراسان جنوبی سفر کردم. گسترش طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی از اهداف مهم گروه جهادی رضوان است.

 

وی می افزاید: گروه جهادی ما چون دغدغه اشتغال جوانان را دارد، کارگروهی اشتغالزایی ایجاد کرد و طرح پرورش مرغ بومی و آموزش جوجه کشی را برای جوانان در روستاها آماده کرد. بنده به عنوان یک خادم جهادی به گروه های جهادی دیگر نیز توصیه می کنم برای اشتغالزایی در روستاها برنامه ریزی داشته باشند.

 

باید با گسترش طرح های تولیدی اقتصاد مقاومتی گام های موثری را در ایجاد اشتغال روستایی برداریم تا مهاجرت از روستا به شهر متوقف شود.

 

خلجی با اشاره به لزوم برنامه ریزی و شناسایی دقیق مناطق محروم در اردوهای جهادی اظهار داشت: گروه جهادی رضوان خدمت رسانی در اردوهای جهادی را با توجه به الویت های منطقه هدف، برنامه ریزی می کند و در این مسیر تمام تلاش های خود را به کار می بندد. این تمرکز در یک منطقه برای چند سال متوالی باعث تقویت فعالیتهای ما می شود.

 

خلجی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی موجود در روستاها بیان کرد: بهتر است که گروه های جهادی تلاش خود را در راستای ترویج طرح های اقتصاد مقاومتی در روستاها به کار گیرند و از ظرفیت و پتانسیل موجود در روستاها استفاده کنند و با آموزش هرچه بیشتر روستاییان توسط کارشناسان اقتصاد مقاومتی به بالندگی اقتصادی روستاها کمک کنند.

 

خلجی درباره با کمک دستگاه های حاکمیتی به گروه های جهادی گفت: ای کاش کسانی که از بیت المال حقوق می گیرند تا به مردم خدمت رسانی کنند طوری انجام وظیفه می کردند که دیگر دغدغه ای باقی نمی ماند، اکنون که چنین وضعیت ایده آلی نداریم حداقل این انتظار وجود دارد که نهادها و ارگان ها به گروه های جهادی کمک کنند و موانع را از پیش یای فعالان جهادی بردارند و مشوق آن ها باشند.

 

این دانشجوی جهادی در پایان به خبرنگار بسیج سازندگی گفت: سرعت رسیدگی به روستاهای محروم در کشور از به دلیل عادت مسئولان به پشت میزنشینی کند شده و در بعضی مناطق فراموش شده است. در چنین شرایطی انتظار می رود که جهادگران مثل همیشه همدل و همزبان با هم برای خدمت رسانی و بهبود وضعیت روستاها تلاش کنند و دغدغه خود را برای آبادانی روستاها قدر بدانند.

 

لازم بذکر است خلجی ، این جهادگر مخترع خوش ذوق اقدام به ساخت دستگاه جوجه کشی به صورت اتوماتیک کرده و قصد دارد این ساخته خود را در اختیار بسیجیان و مردمان ساکن در روستاهای محروم کشور قرار داده تا به اقتصاد و درآمد آنان کمک نماید.

 

ارسال نظرات