یک کارشناس مذهبی در گفتگو با بسیج:
کسانی که هویت خویش را گم کرده و به آن دست نیافته اند ناگزیر به تقلید کورکورانه از دیگران می پردازند. این افراد در حقیقت خودشان نیستند بلکه هر لحظه به رنگی و جلوه ای خود را می آرایند و بد حجابی یکی از مظاهر بی هویتی است.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۴۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

حجه السلام مهدی عبدلی امام جماعت مسجد ساعت اراک در گفتگو با خبرنگار بسیج پیرامون مسئله حجاب نسبت به ترویج بدحجابی و شهوت رانی در جامعه هشدار داد و افزود : در کنار هجمه های فرهنگی خارجی، عده ای قدرت طلب نیز در داخل کشور از ترویج بدحجابی و بی بند و باری حمایت می کنند که باید نسبت به آنان هوشیار بود.

وی اظهار کرد: اگر فرهنگ عفت، عصمت و رعایت حجاب در جامعه حاکم شود آن جامعه هرگز به جولانگاه هوسبازان و شهوت رانان تبدیل نمی شود.وی گفت: جامعه ای که در آن فسق و فجور و فحشا گسترش یابد، سلطه استکبار بر جان و مال و ناموس و عزت مردم بیشتر خواهد شد.

حجه الاسلام عبدلی به نقش امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت : امر به معروف و نهي از منكر، پيشينه اي به قدمت تاريخ حيات انسان دارد. نخستين انسان دعوت كننده به نيكي، آدم بود و پس از وي نيز پيام آوران وحي و پيروان آنان در انجام اين وظيفه مهم تلاش كرده ‏اند. تاكيدهاي مكرر قرآن كريم، در خصوص امر به معروف و نهي از منكر بيانگر اهميتي است كه اسلام براي سالم سازي محيط اجتماع و مبارزه با عوامل فساد و گناه قائل شده است.

وی در ادامه به علل گسترش بد حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت : کسانی که هویت خویش را گم کرده و به آن دست نیافته اند ناگزیر به تقلید کورکورانه از دیگران می پردازند. این افراد در حقیقت خودشان نیستند بلکه هر لحظه به رنگی و جلوه ای خود را می آرایند و بد حجابی یکی از مظاهر بی هویتی است.

وی ادامه داد : فرزندان بیش از گفتار والدین از رفتار آنان می آموزند و این تاثیر در دوران کودکی به مراتب قویتر از دوران دیگر زندگی است.

این طلبه جوان گفت : مردانی که از قاطعیت و صراحت در خصوص ارزش های اخلاقی خانواده برخوردار نیستند در حقیقت به طور ضمنی به زنان خود اجازه استفاده از هر نوع پوشش و یا حضور در هر محفلی را می دهند. این دسته از مردان از عوامل موثر در تقویت بد حجابی محسوب می شوند.

حجه الاسلام عبدلی گفت : علاوه بر عوامل مذکور می توان به برخی زمینه های موثر در پیدایش بد حجابی از قبیل شیوه ی افراطی والدین توام با سختگیری، تقلید نا آگاهانه از فرهنگ بیگانه و تاثیر پذیری از تهاجم فرهنگی و معاشرت های آلوده و غیر اخلاقی نیز اشاره کرد اما به منظور جلوگیری از اطاله ی کلام به همین چند مورد بسنده می کنیم.

وی در پایان گفت : ضرورت معرفی الگوی حجاب و به ویژه حجاب برتر، زمینه ی آشنایی دختران و بانوان را به مراتب در سطح مطلوبی مهیا می کند به خصوص اگر اینگونه آموزش ها از دوران کودکی و نوجوانی در مدارس آغاز شود.

ارسال نظرات