حمید قاسمی، نخبه قرآنی:

در امر حجاب نقش امر به معروف و نهی از منکر یک نقش بی دلیل است

این نخبه قرآنی در خصوص کنترل بد حجابی در جامعه گفت : نقش امر به معروف و نهی از منکر یک نقش بی دلیل م مثال زدنی است و همه ی امت اسلامی باید در خصوص این فرضه اللهی احساس مسئولیت کنند و آن را به نحو احسنت به انجام رسانند.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۴۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

حمید قاسمی نخبه قرآنی در گفتگو با خبرنگار بسیج پیرامون مسئله حجاب و عفاف گفت : در ايران نيز قبل از انقلاب علماي ارزشمند ديني خدمات گرانبهايي را براي بسترسازي مناسب و اطلاع رساني در خصوص لزوم مقوله حجاب عرضه داشتند و اين تلاش ها سرانجام باپيگيري و رهبري معمار كبير انقلاب، با پيروزي انقلاب اسلامي به ثمر نشست و حكومتي اسلامي در ايران تشكيل شد كه يكي از مهمترين اهدف آن مبارزه با بي حجابي و بدحجابي بود.

وی خاطر نشان کرد : اما متاسفانه امروز با عنایت به اینکه سه دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته به رغم تمام حركت هايي كه در اين جهت صورت پذیرفته، هنوز نتوانستیم این مسأله مهم فرهنگی ـ اجتماعی را در جامعه به طور كامل نهادينه كنيم.

وی در تبیین ابعاد ناتوی فرهنگی غرب و وضعیت جامعه ایرانی – اسلامی گفت : تقویت بخش نظارتی دستگاه حاکم بر رسانه های جمعی امروزه نقش صداو سیما در تغییرات فرهنگی جامعه حتی تغییرات ارزشی از نظر دین غیر قابل انکار است. نقشی که گاهی در سایر عرصه ها مثل سیاست و اقتصاد نیز به روشنی مشهود است. گاه تبلیغات یک جنس و یک شخص چنان موجی در جامعه ایجاد می کند که از آن نمی توان به سادگی گذشت.

این نخبه قرآنی در خصوص کنترل بد حجابی در جامعه گفت : نقش امر به معروف و نهی از منکر یک نقش بی دلیل م مثال زدنی است و همه ی امت اسلامی باید در خصوص این فرضه اللهی احساس مسئولیت کنند و آن را به نحو احسنت به انجام رسانند.

وی در خصوص مجری اجرای قانون عفاف و حجاب گفت : وزارت کشور باید در اجرای قانون عفاف و حجاب جدیت بیشتری به خرج دهد و فکر می کنند در قانون این وزارتخانه بعنوان مجری قانون عفاف و حجاب مشخص شده است.

وی در ادامه گفت : اگر چه در صد بالايي از زنان و دختران جامعه ما از حجاب مناسبي برخوردارند اما همين درصد قليل بد حجاب در شرايط و بستر فعلي توان تاثير گذاري بر جوانان را دارند و به شبهات و ترديد هاي آنان در باره حجاب دامن خواهد زد.

قاسمی راهکار‍ بیشگیری از گسترش بد حجابی در جامعه را ترویج گفتمان سبک زندگی اسلامی و تحکیم بنیاد خانواده دانست و گقت : با برنامه ریزی مدون و اجرای طرح های میان مدت و بلند مدت در جهت تحکیم بنیاد خانواده می توان بسیاری از مشکلات این حوزه را رفع کرد.
ارسال نظرات