عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان در گفتگو با بسیج:
عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان با بیان اینکه خط قرمز در مذاکرات در اصل همان شان، عزت و اسرار یک نظام و یک ملت و یک جامعه است که باید در همه موارد آنها را لحاظ کنند، گفت: توافق بدون دستاورد، دور زدن و یا نادیده گرفتن خط قرمزها است.
کد خبر: ۸۵۳۹۸۳۵
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶

سردار بهروز جلایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه سرا، با بیان اینکه کسی در ایران مخالف اصل مذاکرات نیست، اظهار کرد: هر نظامی که دستگاهی به نام دستگاه امور خارجه و دستگاه دیپلماسی دارد بدیعی ترین چیزی که در ذهن انسان متصور می شود این است که این دستگاه و این نهاد را درست کرده اند که در جهان و منطقه بتوانند صحبت و مذاکره و تبادل نظر کنند.

وی با بیان اینکه آنچه که در مذاکرات هسته ای ایران و پنج قدرت جهانی و موسوم به 5+1 قرار داده شده بحث نهایی این مذاکرات یعنی توافق خوب است، افزود: توافق خوب خواست همه است به ویژه خواست ملتی که به واسطه ناحق در راستای استفاده از انرژی هسته ای تحریم ناروایی شده است.

این فعال ارشد سیاسی و فرهنگی گیلان تصریح کرد: آنچه که در محافل سیاسی به عنوان نقد در خصوص مذاکرات هسته ای مطرح می‌باشد، به آن بخش از مذاکرات مربوط است که متاسفانه به طور نامتوازن دنبال می شود، ما با کشورهایی مذاکره می کنیم که در رأس آنها ایالت متحده آمریکاست که به بد عهدی و پیمان شکنی در مواجهه با کشور ما و دیگر کشورها معروف می باشد.

جلایی اضافه کرد: شکستن پیمان‌های موشکی با روسیه، پیمان‌های زیست محیطی جهانی و پیمان های دیگر نظامی مثل مین‌های ضد نفر، بمب‌های خوشه‌ای و سایر موارد که امریکایی ها همه اینها را به شکلی  ناقص عهدشکنی کرده اند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات باید دشمنی دشمنان در نظر گرفته شود و این امر مدنظر جمهوری اسلامی و عنایات به منویات مقام معظم رهبری که منویات ایشان خاص امور منافع اصل نظام را در بر می‌گیرد، است، خاطرنشان کرد: کسب منافعی که در این مذاکرات دنبال می‌شود از آن به عنوان توافق خوب نام برده می‌شود.

عضو شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان گیلان اظهارکرد: نباید در وعده‌ها امتیازات نقد داده شود و به این معنا که ما امتیازاتی که خاص آنها است را به آنهابدهیم اما آنها برای دادن امتیازاتشان که مهمترین امتیازی که حق ما است که تحریم های ظالمانه را بردارند این را منوط به بعد کنند یا راستی ازمایی و عناوین این چنینی که خودشان عنوان می کنند.

جلایی با بیان اینکه در مسیر مذاکرات سه اشکال دیده می‌شود که نکند خط قرمزها رعایت نشود، افزود: اولین خط قرمز در مذاکرات ما این است که خواست و اراده ملت عزیز ایران که امروز در دست‌های دیپلماسی ما تجلی پیدا کرده و رهبری معظم انقلاب موید آن است تمام آن منافع را شامل شود یعنی نشود که عزتمندانه نباشد و بازرسی هایی استثنایی را به ما تحمیل کنند و بگویند ما استثنائا این بازرسی را فقط برای ایران در نظر گرفته ایم و تا بتوانیم به یک راستی آزمایی برسیم.

وی با بیان اینکه اگر دشمن حرف از راستی‌آزمایی می‌زند ما نباید حرف از اعتماد بزنیم، گفت:  راستی آزمایی فرقش با اعتماد این است که آنها از اعتماد، که ما صحبت می کنیم یعنی اینکه ما به شما در مقابل آن چیزهایی که مشکوکید وقتی شبهات را اسناد ارائه می دهید معتمد می شویم و اعتماد می کنیم اما اسنادی را که به آنها ارئه می شود را قابل راستی ازمایی می دانند ان هم به این معنا چیزی را که خودشان می خواهند از آن برداشت کنند و هر چیزی را به آنها ارائه دهیم آنها بنا را بر روی دروغ می گذارند و این چیزی است که می تواند به اصل مذاکرات لطمه بزند و منافعی که ما به دنبال هستیم را تضمین نکند.

این فعال ارشد سیاسی و فرهنگی گیلان با بیان اینکه اصل دستاورد در توافق مهم است، تصریح کرد: اگر ما توافقی داشته باشیم که در آن دستاوردی نداشته باشیم این به شکلی دور زدن خط قرمزها و یا نادیده گرفتن خط قرمزها است.

جلایی با بیان اینکه خط قرمز در اصل همان شأن، عزت و اسرار یک نظام و یک ملت و یک جامعه است که باید در همه موارد آن را لحاظ کنند و به گونه ای نباشد در توافق آن دستاوردها را نداشته باشیم، خاطرنشان کرد: بنابراین اینجاست که باید منتقدین این تذکر را به تیم هسته ای ضمن احترام به آنها، این امضا را می دهند که دشمن دشمن خطرناکی است واین مذاکرات، مذاکرات حساسی است و آنها به سادگی حاضر نیستند به ایران امتیاز لازم و حقش را دهند و لذا باید طعمه را از دهان گرگ با قدرت بیرون کشید.

ارسال نظرات