امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برخی بر روی منبر براساس آموزه های غلط در ذهن خود حجاب را یک حکم جزئی در اسلام می‌دانند که در جامعه نباید به آن پرداخته شود در حالی که حجاب یکی از احکام اسلامی است و ریشه صریح روایی و قرآنی دارد.
کد خبر: ۸۵۳۹۵۹۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه روستای احمد ملاباشی با آرزوی قبولی طاعات روزه داران و نمازگزاران با اشاره به راهپیمایی روز قدس و تشکر از حضور مردم اظهار کرد: امام خمینی (ره) این روز را روز یاری مظلوم عنوان کردند و بر اساس ارزش‌های قرآنی، روز قدس را از حالت منطقه ای و کشوری بودن و غیره درآوردند و به آن وجهه جهانی و اسلامی عمومی دادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی با عمومی کردن روز قدس همه ملت‌های مسلمان را دعوت به حضور کردند، ادامه داد: همه ما وظیفه داریم در برابر ظالم قد علم کنیم و به ندای مظلوم پاسخ دهیم و نباید قدس که مسئله اول جهان اسلام است بنا به فرموده مقام معظم رهبری به فراموشی سپرده شود.


امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب توسط رضاخان تصریح کرد: متاسفانه برخی موضوع حجاب و عفاف را یک موضوع جزئی و بی ارزش در جامعه قلمداد می‌کنند در صورتی که حجاب یکی از احکام اسلامی است و ریشه صریح روایی و  قرآنی دارد.


حجت الاسلام مدرسی با اشاره به برخی سخنان در مورد حجاب افزود: برخی بر روی منبر براساس آموزه های غلط در ذهن خود حجاب را یک حکم جزئی در اسلام می دانند که در جامعه نباید به آن پرداخته شود.


وی با بیان اینکه قرآن در بسیاری از آیات در جزئیات حجاب وارد می‌شود، ادامه داد: قرآن می‌گوید زن‌ها نباید زینت خود را جلوی نامحرم آشکار کنند و بسیاری از جزئیات دیگر؛  زمانی که قرآن تا این اندازه به مسئله حجاب وارد می‌شود و در جامعه  اهمیت دارد چرا باید به گونه ای که سخن گفت که این مسائل بی ارزش هستند و نباید به آن پرداخت! در حالی که رعایت نکردن این جزئیات است که جامع را به فاسد کشاده است و آمار طلاق را افرایش داده است.


این خطیب توانا با انتقاد از کسانی که برخی احکام اسلامی را مایه دین گریزی می دانند، گفت: شنیدن چنین سخنانی از برخی از بزرگان مایه تأسف است و مگر ما بهتر از خداوند احکام اسلامی را درک می کنیم که چنین سخنانی را به زبان می‌آوریم؛ اسلام در همه زمینه‌ها احکام خاصی را در نظر گرفته که داری ارزش و اهمیت و مطابق با فطرت انسان هاست و نباید تنها احکامی که موررد پسند ماست را انتخاب کنیم.


مدرسی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در پاسخ به این سوال که چرا مسئولان سیاسی ما بر سر میز مذاکرات از خود مقاومت نشان می دهند و زودتر به مذاکرات پایان نمی‌دهند، افزود: بخشی از فقه ما فقه سیاسی است و یکی از قواعدی که در آن وجود دارد قاعده نفی سبیل یا قاعده نفی ولایت کفار بر مسلمانان است و طولانی شدن مذاکرات و مقاومت سیاستمداران ما  مبنای شرعی و قرآنی دارد که جامعه اسلامی حق ندارد خودش را تحت سلطه دیگران قراردهد و اگر قراداری منعقد شود که سلطه کفار بر جامعه اسلامی را منجر شود از لحاظ شرعی باطل است.

یزدآوا

ارسال نظرات