امام جمعه میبد در آخرین خطبه‌های نمازجمعه ماه مبارک رمضان، قدس را نشانه بیداری و وحدت امت اسلام دانست و افزود: حضور همه گروه‌ها جریانات و طبقات در دفاع از اسلام و قدس شریف و انقلاب اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال قابل تحسین است.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۹۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به این که حضور حماسی، ایمانی و این شکوه خدایی، بالاترین سرمایه عصر ماست افزود: شما ملت بزرگ ایران آغازگر یک جریان آسمانی در جهان معاصر بودید بنابراین دست خدا باشماست و باید دل‌ها را خدایی نگه دارید تا جامعه را از آلودگی‌ها پاک کنید تا باران فیض خدا بر دل‌های پاک شما همواره فرود آید.

وی خاطرنشان کرد: این حضور شکوهمند شما با استفاده پایانی از فرصت‌های ماه مبارک رمضان و باحضور چشمگیر و خیره کننده شما در قدس و نماز عید فطر به پایان و جایزه الهی خواهد رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به موضع ایران در قبال حمایت از فلسطین اظهار داشت: مهم‌ترین نکته در حمایت از ملت مظلوم فلسطین این است که منافع اسلامی، انقلابی و ملی ما به مقاومت در برابر صهیونیست گره خورده است.

ستم و بی رحمی و کودک کشی فرهنگ اسرائیل است

امام جمعه میبد با بیان اینکه ستمی که در فلسطین در جریان است ستمی است که اگر همه انبیاء الهی امروز در اینجا جمع بودند بر مقاومت در برابر این ستم اتفاق نظر داشتند اظهار داشت: غصب یک کشور و زدودن هویت یک ملت ستمی کم نظیر در عالم است چرا که تبعیض نژادی، غصب سرزمین تارومار کردن ملت بزرگ در یک منطقه حساس، تغییر هویت یک کشور آن هم بیش از ۶۰ سال و در کنار آن بی رحمانه ترین ستم‌ها نظیر آدم کشی، کودک کشی، بی رحمی و با نهایت قصاوت با مردم یک سرزمین رفتارکردن، ویران کردن و  آواره کردن فرهنگ اسرائیل است.

وی سازمان‌های حقوق بشر و بین المللی را مشتی سازمان‌های پوچ خواند و افزود: بوق‌های تبلیغاتی دفاع از حقوق بشر هم دروغ و فریب است و شرایط غزه و کرانه باختری، محاصره مردم، بی توجهی و شمشیر از پشت زدن عربستان و مصر و بعضی از کشورهای دیگر ظلم‌هایی در صحنه فلسطین است.

انگلیس و قدرت‌های غرب عامل اصلی پدید آورنده ظلم در فلسطین

رئیس جامعه المصطفی العالمیه، انگلیس و به دنبال آن آمریکا و قدرت‌های غرب را عامل اصلی پدی آورنده و استمرار دهنده این ظلم‌ها عنوان کرد و گفت: بعد از جنگ جهانی دوم انگلیس، امریکا و قدرت‌های غربی چنین پایه ستمی ریختند که در طول عالم کم نظیر است و پشت صحنه آن جریان پلید صهیونیسم بین المللی که در تار و پود قدرت‌های غربی نفوذ کرده است ظلم و ستم را در عالم اسلام پدید آورد.


آل سعود از ترس ایران به اسرائیل پناه برده است

امام جمعه میبد افزود: بدتر از این در کنار قدرت‌های بیگانه مزدوران استکبار در منطقه بعضی آشکار بعضی نهان به این جنایت‌ها در منطقه دامن زدند و عجیب است که امروز آل سعود از ایران انقلابی و اسلام انقلابی می‌ترسد و بخاطر آن به اسرائیل پناه می‌برد.

وی با اظهار تأسف از این اقدام عربستان گفت: وای بر شما که امت پیامبر را رها کرده‌اید و ملت‌های اسلامی را کنار زده‌اید و دست در دست دشمنان اسلام و وارثان خیبر و احزاب نهاده‌اید.

امت اسلام از خائنان منطقه و مزدوران انتقام خواهد گرفت

خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه روزی امت اسلام و دست قدرت الهی از شما خائنان منطقه و مزدوران استکبار انتقام خواهد گرفت تصریح کرد: جبهه اول این انتقام امریکا و انگلیس و صهیونیسم، جبهه دوم مزدوران منطقه ای آن‌ها که در طول ۷۰ سال خیانت کردند و پرونده آن‌ها سرریز از خیانت به امت اسلامی است و جبهه سوم گروه‌های ضعیف و غیر مقاوم و جبهه چهارم سازمان‌های بین المللی هستند.

حضرت آیت الله اعرافی خطاب به دشمنان اسلام و انقلاب مبنی بر اینکه شما به احتمال اینکه جایی بمب اتمی ساخته شود در حالی که یک ملت داد می زند اهل سلاح شیمیایی و اتمی نیستیم اینقدر فشار می‌آورید افزود: اما در برابر بدترین ستم تاریخ جز سکوت از شما چیزی دیده نشده است.

اگر جلوی اسرائیل نایستیم در خانه‌های ما حضور خواهند یافت

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی با اظهار تأسف از سکوت دانشمندان و فرهیختگان امت اسلام در برابر سازمان‌های توخالی، تابلوهای پوچ و صداهای خاموش در برابر ستم این سازمان‌های بین المللی تصریح کرد: اگر جلوی اسرائیل نایستم؛ امریکایی‌ها و دشمنان در خانه‌های ما حضور پیدا خواهند کرد.

غزه و فلسطین جزء آرمانهای های ملی ماست

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز جنگ و حمایت از مقاومت را به بیرون از مرزها برده است تا کشور در امنیت باشد و این هنر مقاومت اسلامی است خاطرنشان کرد: غزه و فلسطین جزء آرمان و منافع ملی ماست و آنان که شعار نه غزه و نه فلسطین سر دادند بر خلاف اسلام و منافع ملی ما سخن گفتند.

فریاد ما همچنان مرگ بر اسرائیل است

امام جمعه میبد گفت: فریاد امروز ملت ما در سراسر کشور و ملت‌های بیدار عالم این است که ما در برابر ظلم می‌ایستیم و همچنان فریاد ما فریاد مرگ بر اسرائیل است.

خطیب جمعه میبد فلسطین را خط مقدم مقاومت خواند و با اشاره به اجتماع امروز مردم؛ حضور شیعه و سنی در کنار هم در دفاع از آرمان فلسطین را به معنای وحدت امت اسلامی دانست و افزود: این وحدت و یکپارچگی به این معنی است که فریب توطئه‌های شما را نمی‌خوریم.

اسرائیل با غبارآلود کردن فضای منطقه خود را در جای امن قرار داده است

حضرت آیت الله اعرافی با تبیین گفتمان انقلاب اسلامی در غوغای عالم اسلام اظهار داشت: امروز تکفیر و ترور آمده و فتنه‌ها برانگیخته شده است تا فضا غبارآلود و اسرائیل در امن قرار بگیرد اما موضع ما در برابر این فتنه‌ها و تجاوزات اسرائیل و در برابر تجاوزات اسرائیل گونه آل سعود به یمن و بحرین و به مقاومت اسلامی نهی توهین به مقدسات مذاهب اسلامی و بردباری مذهبی است.

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه، همه مذاهب اسلامی از شیعه و سنی همه اقوام و نژادهای مسلمان باید از توهین به یکدیگر پرهیز کنند به نفی تکفیر و ترور تاکید کرد و افزود: تکفیر خلاف منطق اسلام و سنت رسول خداست و باید صادقانه با تروریسم مقابله کرد نه دروغ.

آل سعود پایگاه تفکر تروریسم و تکفیر است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آل سعود پایگاه تفکر تروریسم و تکفیر است اظهار داشت: امریکا پرورش دهنده نهال‌های تکفیری و تروریستی است  مگر شما می‌توانید با او مقابله کنید.

 با اشاره به اینکه منطق ما منطق مقابله با تکفیر و افراط و ترور مذهبی است بر بازگشت به اسلام و ارزش‌های اسلامی همه امت اسلامی تاکید کرد و گفت: راه سعادت همه امت اسلامی بازگشت به اسلام و ارزش‌های اسلامی است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تکیه بر آرا مردم و مردم سالاری دینی در کشورهای اسلامی را شیوه دیگری از گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: دکترین ما دکترین انسان پسند است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در فلسطین هم می گوییم اگر نمی‌خواهید با منطق زور مواجه شوید؛ انتخابات فلسطینی‌ها را بپذیرید و بحران سوریه، لیبی و عربستان و همه کشورهای اسلامی با مردم سالاری دینی قابل حل است.

وی نفی تجاوز و ستم در درون جهان اسلام را یکی دیگر از راههای حل مسائل کشورهای اسلامی بیان کرد و گفت: به چه دلیل شما آل سعود به خود حق دادید با بمب و آدم کشی در بحرین و یمن در برابر خواسته اکثریت بایستید.

امام جمعه میبد تصریح کرد: فکر نکنید ما نمی فهیم و یا مسلمانان در مقابل شما کوتاه می‌آیند.

آیت الله اعرافی، طرد قدرت‌های استکباری را یکی دیگر از گفتمان‌های انقلاب اسلامی در حل مشکلات کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: باید در مقابل مستبکران عالم ایستادگی کرد چرا که شجاعت چیزی را نمی‌کاهد بلکه دشمنان را به عقب می راند.

ملت ایران سخت‌ترین تحریم‌ها را تحمل کرده است

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ملت ما ملتی است که سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را تحمل کرده است فریاد رسال ملت را مقاومت و ایستادگی عنوان کرد و گفت: امروز هم فریاد رسای ملت ما مقاومت و ندای بدر، خیبر، حنین و احد و ندای عاشورا و فریاد هیهات من الذله است.

با قطع روابط با اسرائیل طومار آن درهم پیچیده می‌شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به کشورهای مصر، عربستان، ترکیه و همه کشورهای اسلامی در به زانو در آوردن اسرائیل اظهار داشت: شما که اهل جنگ و شجاعت نیستید باید نسخه نابودی اسرائیل را از ایران ۳۵ ساله دریافت کنید و آن این است که از فردای روز قدس همه روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود را با اسرائیل قطع کنید و به جای همراهی با اسرائیل در مجامع بین الملل با فلسطین و مقاومت همراه باشید آن وقت است که در طول یکسال با منطق و ادبیات درست طومار اسرائیل برچیده می‌شود.

تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی ها از پیام‌های روز قدس است

حضرت آیت الله اعرافی در ادامه تسلیم نشدن در برابر زیادی خواهی های گروه ۱+۵ را از پیام‌های روز قدس بیان کرد و افزود پیام روز قدس امسال ما این است که از دوستان مذاکره کننده کشورمان حمایت و به مقاومت آن‌ها آفرین می گوییم و تاکید می‌کنیم که در برابر فشار گروه مقابل، ملت ایران تسلیم نخواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به گروه ۱+۵ هم اظهار داشتند: اگر که شما سختی را برای این ملت تحمیل می‌کنید و در حق ملت بزرگ ایران بر خلاف منطق انسانی و بشری ظلم روا می‌دارید اما بدانید امروز هم اگر خطوط قرمز ما را رعایت نکنید و کنار بروید فردا بر خواهید گشت.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: چرا که شما خودتان بودید که نامه نوشتید و رهبر ما اجازه دادند و لطف کردند با شما چند کلمه ای صحبت کنند.

غرب باید از پرونده سیاه خود دست بردارد

وی با تاکید بر اینکه از این پرونده سیاه خودتان دست بردارید و بی جهت یک منطقه را به آتش نکشید تصریح کرد: امروز هم اگر بروید سختی ایجاد می‌کنید اما ملت ما اقتصاد مقاومتی است و تا آخرین لحظه ایستادگی خواهند کرد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه ما مرد آتش و بدر، خیبر، احد و حنین و عاشورا، دفاع مقدس و مقاومت هستیم افزود: گروه ۱+۵ و طرف‌های غربی نباید در این جریان بیش از مقررات بین المللی به ایران فشار بیاورند چرا که ملت ایران داعش و تندروهای بی منطق نیست بلکه انقلابی و منطقی هستند که رهبری فرزانه و حکیم دارند و دلشان قرص و استوار است.

سنگر عفاف و حجاب نباید فرو بریزد

حضرت آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با گرامی داشت روز عفاف و  حجاب، بر اجرای قانون عفاف و حجاب در جامعه و همه محیط‌های اجتماعی و اداری تاکید کرد و افزود: مسئولان باید در این زمینه پی گیری‌شان افزایش یابد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه اگر عفاف و حجاب اولین سنگری است که اگر آسیب  همه خانه و شرافت و عزت ما فرو می‌ریزد گفت: بدحجابی و بی حجابی و بی توجهی به ارزش‌های عفاف و حجاب و حقوق مردم مهم است و نباید آن را کوچک شمرد.

خطیب جمعه میبد زیر پا گذاشتن مرزهای عفت و پاکدامنی در جامعه را خون دل برای انسان مسئول و متعهد خواند و افزود: ستاد احیاء، نیروی انتظامی و مردم باید در حفظ و  رمضان باید ما را بیدار کند.

وی با قدردانی از حضور مردم و حماسه آفرینی هادر صحنه‌های مختلف اظهار داشت: این حضور بزرگ‌ترین نعمت است و ادارات نهادها و مسئولین باید قدر این مردم را بدانند و درد نیازمندان را درک کنند.

دولتمردان به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم و معالجه دردهای آن‌ها باشند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خدمات شبانه روزی برخی از مسئولین هم به شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر دولت و ملت  همدلی و همزبانی افزود: در سال همدلی و همزبانی ملت باید همدل و دولتمردان هم در صدد گره گشای مشکلات مردم و معالجه کننده دردهای مردم باشند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی را هم گرامی داشت و گفت: حضور کمیته امداد امام، بهزیستی و مؤسسات خیریه در معالجه آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی به محرومان و مستمندان خوب اما کافی نیست.

وی افزود: مؤسسات خیریه مردمی، خانگی و محله ای، خدمت در مشاوره مبارزه با اعتیاد و فساد گام‌های بزرگی در شهر برداشته‌اند و دستگاه‌های انتظامی و دادگستری باید اعتیاد، فساد، طلاق و محیط زیست را مهم بشمارند.

از این به بعد خط قرمز هر توسعه صنعتی توجه به محیط زیست است

آیت الله اعرافی تاکید کرد: از این به بعد خط قرمز هر توسعه صنعتی در استان و شهرستان میبد باید توجه به محیط زیست باشد.

امام جمعه میبد با بیان اینکه خوشبختانه دستگاه اداری ما این نگاه را دارند افزود: اگر به مقوله محیط زیست توجه نکنیم، آب و منابع طبیعی و محیط زیست ما به باد فنا خواهد رفت و تا ده سال آینده دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

ارسال نظرات