خبرهای داغ:
رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي از معرفي شهر قزوين به عنوان مرکز جهاني جاده ابريشم در سال 2016 ميلادي خبرداد.
کد خبر: ۸۵۳۹۴۸۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، به نقل از اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين ؛ مسعود نصرتي در سازمان ملل متحد در سخنراني براي اعضاي اين جلسه گفت: اجلاس شهرداران راه ابرايشم در سپتامبر 2016 ميلادي در قزوين برگزار مي‌شود که نقش بين المللي شهر قزوين بسيار پررنگ خواهد شد.

رئيس مجمع جهاني شهر اسلامي تصريح کرد: جاده ابريشم تا 400 سال قبل به مدت 1700 سال بين 200 شهر از شرق چين تا غرب اروپا در مسير خاکي و در امتداد آن و در مسير آبي بين شهرها تبادل فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و گردشگري عميقي را برقرار کرده است.

نصرتي ادامه داد: از سال 2005 که مجمع شهرهاي جاده ابريشم تشکيل شد هر ساله اين اجلاس در يکي از شهرهاي عضو اين اجلاس برگزار مي‌شود و به پيگيري اهداف و ماموريت هاي خود مي‌پردازد.

وي با اظهار اينکه اين اجلاس در کاروانسراي زيباي سعدالسلطنه قزوين به عنوان بزرگترين کاروانسراي درون شهري خاورميانه برگزار مي‌شود، تصريح‌کرد: ايران و شهرهاي آن به ويژه شهرهاي تاريخي و فرهنگي همانند قزوين نقش تاثيرگذاري در رونق جاده ابريشم داشته‌اند.

شهردار قزوين افزود: از آقاي ادوار لوپز به عنوان قائم مقام سازمان اسکان بشر ملل متحد UN-HABITAT و ديگر دوستان براي حضور در اين اجلاس دعوت مي کنم.

شهردار قزوين خبرداد: در اين اجلاس عنوان مرکز شهروندان جهاني جاده ابريشم به شهر قزوين داده مي شود.

نصرتي بيان کرد: کشور ايران با علاقمندي به تعاملات دوستانه در سطح بين‌المللي بين شهرها از اين ميزباني حمايت همه جانبه دارد.

وي اشاره کرد: علاقمنديم که بتوانيم برنامه هاي سازمان اسکان بشر ملل متحد و به ويژه برنامهCPI   شکوفايي شهري را به شهرهاي عضو معرفي کنيم و خوشحال خواهيم شد که CPI   شکوفايي شهري يکي از دستور کارهاي اين اجلاس باشد.

شايان ذکر است؛ مسعود نصرتي در ابتداي سفر دور روزه به نيويورک و در سازمان ملل متحد به عنوان رئيس مجمع جهاني شهرهاي اسلامي به همراه شهرداران شهرهاي کرج و تبريز گزارش کاملي از وضعيت شهرهاي قزوين،کرج و تبريز ارايه کردند.

در اين جلسه ابلاغ نجفي شهردار شهر تبريز به عنوان رئيس اطلس شهرهاي اسلامي و ترکاشوند شهردار کرج به عنوان رئيس ديتاي شهرهاي اسلامي با امضاي مجمع جهاني شهر اسلامي و سازمان اسکان بشر ملل متحد UN-HABITAT ارايه شد.

1006/پ30/ب 

ارسال نظرات
پر بیننده ها