محمد مهدی سیار شاعر برگزیده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نسبت به حذف احتمالی بخش شعر از جایزه کتاب سال در سال‌های آینده به بهانه همپوشانی با جشنواره شعر فجر انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۵۳۹۳۳۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی سیار شاعر  با بیان این مطلب که شعر جایگاه ارزنده‌ای در هنر دارد و مورد تأکید رهبر انقلاب است،‌ گفت:  متأسفانه در سال‌های اخیر به جای اینکه حمایت‌ها از حوزه شعر بیشتر شود،‌ اتفاقاتی می‌افتد که چندان مبارک نیست.

وی ادامه داد:‌ برای نمونه چندی است که موضوع حذف شعر از جایزه کتاب جمهوری اسلامی مطرح می‌شود،‌ و بهانه آن نیز این است که کتاب‌های شعر در جشنواره شعر فجر داوری می‌شوند‌، در حالیکه نباید این عنوان و این افتخار از شعر و شعرا دریغ شود که بتوانند برگزیده یا تقدیری جایزه کتاب نیز باشند.

سیار گفت:‌ اینکه همه بخش‌های علمی، فرهنگی و هنری در جایزه کتاب سال جایگاهی داشته باشند، اما از سال آینده بخش شعر این جایگاه را نداشته باشد،‌ مطلوب نیست،‌ بهتر است به جای حذف آن،‌ حداقل عنوان برگزیده و شایسته تقدیر کتاب سال را  فارغ از جایزه به شاعری که جایزه جشنواره شعر فجر را از آن خود کرده است،‌ ارائه شود. مانند آن چه که در سال‌های گذشته در جایزه جلال رخ داده است.

وی هم‌چنین به لزوم متناسب بودن این جوایز با یکدیگر گفت:‌ اگر قرار استف‌ برگزیده جشنواره شعر فجر جایزه کتاب سال را دریافت نکند،‌ جوایز باید با یکدیگر یکسان باشند،‌ این در حوزه جایزه جلال بالعکس است‌، جایزه کتاب سال 30 سکه بهار آزادی است و جایزه جلال 110 سکه،‌ با این وجود کسی که برگزیده جایزه جلال است،‌ عنوان برگزیده و شایسته تقدیر جایزه کتاب سال را نیز می‌تواند دریافت کند. بنابراین باید این وضعیت برای شعر نیز در نظر گرفته شود.

ارسال نظرات