معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش :

حدود یک هزار «کلاس کانکسی» در کشور داریم

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های کانکسی برای مناطقی است که تعداد دانش‌آموز آن اندک است، گفت: حدود یک هزار کلاس درس کانکسی در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۳۹۲۹۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور  در پاسخ به این پرسش که «آیا کانکس‌هایی که به عنوان کلاس پیش ساخته در اختیار مناطق مختلف قرار می‌گیرد دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب است؟»، اظهار داشت: کانکس‌هایی که خریداری می‌شود، کامل بوده و دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی است.

وی با بیان اینکه کلاس‌های کانکسی برای مناطقی است که تعداد دانش‌آموز آن اندک است، افزود: به مرور زمان ممکن است این کانکس‌ها مستهلک شود؛ به همین دلیل به دنبال حذف  کانکس‌هایی هستیم که در برخی مدارس نصب شده و امکان ساخت کلاس وجود دارد.

رئیسی با اشاره به تعداد کانکس‎هایی که در کشور به عنوان کلاس درس از آنها استفاده می‌شود، گفت: آمار دقیقی از تعداد کانکس‌های کلاسی ندارم، اما عدد آن زیاد نیست و ممکن است یک هزار کلاس درس کانکسی در کشور وجود داشته باشد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشتر کلاس‌های کانکسی زاییده نظام آموزشی جدید هستند، گفت: این عدد در مقابل 530 هزار کلاس درس کشور عدد قابل توجه‌ای نیست؛ تعدادی از این کلاس‌های کانکسی هم به اجرای نظام آموزشی جدید بر می‌گردد و در جاهایی که امکان تأمین کلاس جدید وجود نداشت، مجبور شدیم که از کلاس‌های کانکسی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جاهایی که جمعیت در حال جا به جا شدن است مقرون به صرفه نیست که کلاس درس جدید احداث شود، تصریح کرد: مجبور هستیم در این مکان‌ها از کلاس‌های کانکسی استفاده کنیم که قیمت این کلاس‌های پیش ساخته هم با قیمت‌های امروزی بیشتر از 20 میلیون تومان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هیچ جای دنیا برای چند دانش‌آموز کلاس درس جدید احداث نمی‌کنند و از کلاس‌های درس پیش ساخته استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار