خبرهای داغ:
حجت الاسلام منفردی با اشاره به شب های قدر و باز بودن باب توبه برای همه بندگان گفت :خداوند در قرآن می فرماید ای بنده گناه کار مال خودم هستی بیا،نا امید مشو هرچه هستی و هرکه هستی یقین داشته باش پروردگار عالم همه گناهان تو را می بخشد.
کد خبر: ۸۵۳۹۲۷۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام منفردی با اشاره به شب های قدر و باز بودن باب توبه برای همه بندگان گفت :خداوند در قرآن می فرماید ای بنده گناه کار مال خودم هستی بیا،نا امید مشو هرچه هستی و هرکه هستی یقین داشته باش پروردگار عالم همه گناهان تو را می بخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه شیروان در ادامه افزود: یکی از فضایل اخلاقی مورد قبول حق توبه است که 3 قسم دارد ،توبه عوام،خواص و اخص الخواص ؛در توبه عام دل باید پشیمان شود و در توبه خواص علارغم اینکه اهل گناه نیست در برابر مکروهات نیز باید توبه کند و نوع سوم خاص پیغمبران است و در جایی پیامبر فرمود برای اینکه زنگار دلم از بین رود در شبانه روز 70 مرتبه استغفار می کنم.

منفردی در ادامه به انواع گناهان پرداخت و گفت: 4 نوع گناه داریم ،گناهان حق ا.. مانند دروغ ،شراب خوری که فرد با پشیمان شدن و توبه کردن بخشیده می شود در نوع دوم که آن هم حق ا.. است توبه کننده باید جبران گناهی که کرده کند مانند نماز نخواندن ،نوع دیگر گناهان حق الناس مانند غیبت و تهمت زدن که توبه کننده باید رضایت طرف مقابل را جلب و آبروی ریخته شده او را جمع کند و در نوع چهارم باز هم حق الناس است مانند خورد مال مردم.

وی افزود: پشیمان شدن از گذشته ،گناه نکردن،پس دادن مال مردم،غذا کردن هر واجبی که فوت شده،گداختن هر گوشتی که از حرام روییده بوسیله روییدن گوشت با حزن و اندوه ،زحمت طاعت و عبادات به بدن چشاندن به اندازه شیرینی و حلاوت معصیت شش راه توبه از زبان مولای متقیان علی(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها