مدیر سرای روزنامه نگاران :

بومی‌سازی شبکه‌های اجتماعی به معنای فاصله گرفتن از دنیا نیست

مدیر سرای روزنامه نگاران با اشاره به لزوم تدوین مدل رسانه ای برای یک کشور اسلامی، گفت: بومی سازی شبکه های اجتماعی به معنای فاصله گرفتن از دنیا نیست
کد خبر: ۸۵۳۹۲۶۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

  1. به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید امرایی در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به فضای مجازی در تدوین برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: در سیاست های ابلاغی ایشان نسبت به بومی سازی شبکه های اجتماعی و تولید محتوا در فضای مجازی تاکید شده است.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که بومی سازی شبکه های اجتماعی به معنای فاصله گرفتن از دنیا نیست بلکه از این طریق می توان از ظرفیت داخلی برای حضور در فضای مجازی و امکان ایجاد فضایی سالم برای نیاز داخلی استفاده کرد، فضای مجازی حالتی دوجانبه دارد یعنی در عین داشتن تهدیدها می توان با تدابیری هوشمندانه آن را به فرصت تبدیل کرد.

مدیر سرای روزنامه نگاران همچنین گفت: ما باید مدل رسانه ای متناسب با یک کشور اسلامی برای خود ایجاد کنیم تالیفات بومی ما نشان می دهد نیاز به کار جدی در این زمینه داریم، اگر بتوانیم تولید محتوای متناسب با نیاز یک کشور اسلامی داشته باشیم اتفاقا فضای مجازی در این حالت به رشد معنوی ما کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه محتوا به جامعه معنا می دهد، افزود: باید تولید محتوا را تا جایی ارتقا دهیم که رسانه هایمان به تبلیغ نامه تبدیل نشوند. یکی از نکاتی که یک فعال رسانه ای باید به آن اشراف داشته باشد رعایت اخلاق حرفه ای است باید بدانیم که رسانه محل تهمت و افترا زدن به افراد نیست، تنها باید عادلانه سخن بگوید و بنویسد و منافع شخصی و گروهی خود را کنار بگذارد.

ارسال نظرات