عضو فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس گفت: فلزیاب‌ها قاتلان تاریخ ایران محسوب می‌شوند و باید متخلفان استفاده از آنها به اشد مجازات برسند.
کد خبر: ۸۵۳۹۲۵۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارن خانلری  در پاسخ به سوالی در زمینه شیوع استفاده غیرقانونی از فلزیاب‌ها با بیان اینکه مجازات باید طوری باشد که احتمال تکرار آن کمتر شود و به نوعی روی متخلف تاثیرگزار باشد اظهار داشت: متأسفانه مجازات استفاده غیرقانونی از فلزیا‌ب‌ها کافی نیست و همین امر موجب شده است که متخلفان از آن روی‌گردان نشوند.

وی با بیان اینکه فقط مجازات کوتاه‌مدت و مادی نمی‌تواند موجبات جلوگیری از وقوع جرم را فراهم کند و باید با این جرم به طور جدی برخورد شود تصریح کرد: مکانیزم‌های عملی برخورد با مجرمان استفاده غیرقانونی از فلزیاب‌ها خیلی محکم نیستند و روی همین حساب مسئولان نمی‌توانند با متخلفان برخورد کنند.

خانلری با بیان اینکه قانون استفاده از فلزیاب‌ها باید ترمیم شود ادامه داد: باید گروه کارشناسی در این زمینه نظر دهند که آیا این مجازات‌ها کافی است یا نیست و چگونه باید برخورد شود؟ آیا مجازات مادی برای این متخلفان کافی است یا باید مجازات‌های دیگر هم ضمیمه آن شود.

عضو فراکسیون گردشگری و تاریخ مجلس با بیان اینکه فلزیاب‌ها قاتلان تاریخ ما هستند خاطرنشان کرد: باید متخلفان استفاده از فلزیاب‌ها به اشد مجازات برسند چرا که تاریخ ایران و فرهنگ ایرانی اسلامی را از بین می‌برند که در این زمینه جای هیچ بخشودگی نیست؛ البته نمی‌دانیم دادگاه‌های ما چگونه با این موضوع برخورد کنند؟

ارسال نظرات