حمیدرضا
نسبت به سال آبی 92-93 صورت گرفت؛
مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام از کاهش 40 درصدی حجم آب ورودی به سد دوییرج نسبت به سال آبی 92-93 خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۹۱۸۴
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج ; ذوالفقار مهدی زاده مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام در حاشیه بازدید از سد میمه در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: سال آبی 93 به دلیل کمبود بارش ها سال آبی خوبی نبود.

وی افزود: در سال گذشته 30 درصد نسبت به بلند مدت و 40 درصد نسبت به سال گذشته(92) افت بارش را داشتیم که عمده ترین دلیل کمبود منابع آبی در استان محسوب می شود.

مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام تصریح کرد: در سال آبی 92-93 سد دوییرج، میزان 134 میلیون متر مکعب ورودی آب داشت اما در سال آبی 93-94 این میزان به مقدار 27 میلیون متر مکعب کاهش داشت.

وی گفت: در سال جاری به دلیل کمبود منابع آبی کشت محصولات تابستانه نخواهیم داشت اما در فصل پاییز این محدودیت کشت وجود نخواهد داشت.

مهدی زاده عنوان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده با استان خوزستان مقرر شد که در ایلام و خوزستان در حوزه سد کرخه کشت تابستانه وجود نداشته باشد ولی کشت پاییزی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل آب منطقه ای استان ایلام اظهار کرد: از مردم تقاضا داریم به دلیل کمبود منابع آبی در مصرف آب چه در بخش شرب و چه کشاورزی صرفه جویی لازم را داشته باشند تا خللی در ارائه خدمات به مردم وارد نشود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار