کلاس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان با حضور کارکنان رسمی و وظیفه سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان در محلّ نمازخانه این سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۹۱۴۶
|
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱
به گزارش خبرنگار بسیج دشتستان، مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه دشتستان در این کلاس که به همت تربیت و آ.ع.س نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان برگزار شد، گفت: یکی از ویژگی­های بندگان محبوب خداوند این است که گمراه نمی­شوند و همیشه راه خود را با بیداری و روشنی پیدا می­کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس درسنگ افزود: محبوب­ترین بندگان خدا کسانی هستند که علامت­ها و نشانه­های راه حق را می­شناسند و دچار توهم و ضلالت نیستند به همین خاطر خداوند متعال همیشه و در همه حالات زندگی به آن­ها لطف دارد.

وی در ادامه به بررسی شرایط گمراهان در قرآن و روایات پرداخت و تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم یکی از شرایط گمراهی را این مسئله می­داند که مرد و یا زن مؤمنی وقتی که خدا و یا پیامبرش حکمی کردند و دستوری دادند آن­ها بگویند ما اختیار داریم که این حکم را اجرا نکنیم و با آن حکم مقابله کنند که این مقابله آن­ها نشانه ضلالت و گمراهی آن­ها است.

این استاد اخلاق دومین علامت ضلالت را در قرآن، قنوط عنوان و خاطرنشان کرد: قنوط به معنای ناامیدی است و هرکس از رحمت خداوند متعال مأیوس و ناامید شود گمراه است.

حجت الاسلام درسنگ اذعان داشت: سومین علّت گمراهی انسان این است که هوای نفسش تبدیل به خدا شود تا آن جا که نفس چنان قدرتی پیدا کند که هرچه فرمان بدهد فرد اطاعت کرده و انجام دهد و در حقیقت، نفس تبدیل به خدای هوا شود که خدای هوا بسیار خطرناک­تر از بت و خدای چوبی است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها