امام جمعه دامغان:

مسئله قدس شریف اصل جدانشدنی ایمان و ارزش‌های انقلاب ما است/ سیاست‌های غلط بانکی بیش از تحریم‌ها به کشور ضربه می‌زند

امام جمعه دامغان گفت: روز قدس از برجسته‌ترین یادگارهای امام خمینی(ره) و آزادی آن جزء لاینفک ایمان و اسلام و ارزش‌های انقلاب ملت ما است.
کد خبر: ۸۵۳۹۱۲۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی ظهر امروز در جمع باشکوه نمازگزاران جمعه این هفته دامغان و راهپیمایی کنندگان روز قدس در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی توانست مسأله فلسطین را به‌عنوان اولویت نخست جهان اسلام مطرح کند و امروز باید همه مسلمانان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را ذکر مقدس خود بدانند.

خطیب نماز جمعه دامغان با برشمردن ویژگی‌‌های بیت المقدس به عنوان نخستین قبله مسلمین، حرم دوم مسلمانان جهان، محل زندگی ابراهیم خلیل الله و بسیاری انبیای الهی و محل معراج رسول گرامی اسلام در سال دهم بعثت، تصریح کرد: حضور پرشور و آگاهانه مردم شهرستان دامغان و دیگر نقاط کشور در راهپیمایی حمایت از آرمان آزادی فلسطین نماد وحدت امت اسلامی در مقابل رژیم جعلی اسرائیل است.

سیاست‌های غلط بانکی بیش از تحریم‌ها به کشور ضربه می‌زند

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از سخنان خود با آرزوی توفیق و قدردانی از تلاش‌های تیم مذاکره کننده کشورمان جهت تحقق منافع ملی در مذاکرات هسته‌ای، گفت: نخبگان کشور توجه داشته باشند که حتی با توافق احتمالی و رفع تحریم‌ها نیز مشکلات اقتصادی کشور و مردم حل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه کسری مدیریت از کسری بودجه مهم تر است اضافه کرد: مدیریت و سیاست بانکی کشور ما که چرخ اقتصاد بر اساس آن در حال گردش است، سیاستی نادرست است زیرا بانک‌ها تنها به سود خود می‌اندیشند و به‌جای به‌کار بستن سپرده‌ها در مسیر تولید و توسعه اقتصادی کشور تنها به دادن وام‌های بسیار با سود‌های بالا مبادرت می‌کنند.

وی با انتقاد از معامله گری با مردم و دادن خدمات به صورت گزینشی به برخی مناطق و محرومیت مردم دیگر مناطق کشور، خاطر‌نشان کرد: مردم باید در اقتصاد کشور به بازی گرفته شوند، باید زمینه‌های رونق تولید داخلی توسط مسؤولان فراهم شود و دولت تأمین زیر‌ساخت‌های واحد‌های تولیدی و صنعتی همچون آب و برق و گاز را وظیفه خود بداند.

خطیب نماز جمعه دامغان با اشاره به تأکیدات صد‌ها باره رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت توجه عملی و اجرایی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، افزود: مسؤولان باید کشورداری و دولتمردی را از منشور حکومتی امیرمؤمنان(ع) بیاموزند، خدمت به مردم را افتخار خود بدانند، وابستگی کشور به نفت کاهش یابد و با قاچاق کالا، فرار مالیاتی و واردات بی‌رویه به‌عنوان نابود کننده تولید داخلی مقابله شود.

آل سعود مایه ننگ جهان اسلام است

امام جمعه دامغان در ادامه به میدان داری جنایتکارانه اسرائیل دوم یعنی رژیم سفاک سعودی طی ماه‌های اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: آل سعود به عنوان ننگ مسلمانان روز‌های بسیاری است که متجاوزانه به کودک‌کشی و کشتار انسان‌های بیگناه یمنی با استفاده از تسلیحات آمریکایی و خلبان‌های اسرائیلی می‌پردازد و مدعیان حقوق بشر در سکوت شرم‌آور خود به‌‌سر می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی تأکید کرد: مسلمانی که درد مسلمانان را درک نکند مسلمان نیست، اسلام دین رحمت و صلح و وحدت و آسایش است، باید هوشیار باشیم و در هر کسوت و جایگاه از هرنوع کمک به ملت مظلوم یمن و دیگر مسلمانان گرفتار ظلم استکبار و استبداد دریغ نکنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار