امام جمعه اردکان با تشکر و قدردانی از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت : مسأله فلسطین در رأس مسائل دنیای اسلام قرار دارد .
کد خبر: ۸۵۳۹۱۰۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجة الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تعابیر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مورد رژیم صهیونیستی گفت : این تعابیر در مورد هیچ مستکبری به کار نرفته است و ما از مواضع امام راحل و مقام معظم رهبری نتیجه می گیریم که مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل از اصول اجتناب ناپذیر اسلام و انقلاب اسلامی ماست و مردم ما هیچگاه از این اصول پربرکت کوتاه نمی آیند .

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور پرشور و پرنشاط مردم متدین ، انقلابی و ولایی شهرستان اردکان در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود : مسأله فلسطین در رأس مسائل دنیای اسلام قرار دارد و ملاکی برای تشخیص انقلابی بودن و ایستادگی در راه امام و رهبری برای افراد و سیاستمداران و برای همه دولت هاست .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : پافشاری در دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین و دشمنی با اسرائیل غاصب از اصول اساسی انقلاب و اسلام است .

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 روزهای پایانی خود را سپری می کند گفت : تابحال خطوط قرمز ما در این مذاکرات رعایت شده است .

حجة الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : ما تیم مذاکره کننده ایران را انسانهایی متعهد و دلسوز برای این نظام و انقلاب می دانیم .

وی تصریح کرد : خطوط قرمز ما حفظ عزت ملت ایران و عدم جلوگیری از پیشرفت علمی جوانان و دانشمندان ماست که اگر با حفظ این خطوط قرمز مذاکرات به نتیجه خوبی برسد ما از آن حمایت می کنیم .

خطیب جمعه اردکان افزود : اما اگر دشمنان بخواهند باج بگیرند پیام ما آن است که بی نتیجه ماندن مذاکرات و ترک میز مذاکره توسط تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران آنها را نزد مردم ما محبوب تر می کند زیرا ملت ایران پی می برند که دولتمردان ما هر جایی که بخواهد خطوط قرمز نظام زیر پا گذاشته شود و عزت ملت ایران زیر سؤال برود و یا دستاوردها و زحمات ملت ایران که ثمره خون شهداء و زحمات علماء و امام راحل است زیرپا گذاشته شود کوتاه نمی آیند .

حجة الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه اول ضمن گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت : دستور توطئه کشف حجاب از سوی انگلیس صادر شد اما علماء و مردم مؤمن ما در مقابل آن ایستادند .

وی افزود : امروز این حجاب و عفافی که زنان ما دارند میراث خون هزاران شهید است که ما باید قدر آن را بدانیم و از آن دفاع کنیم .

امام جمعه اردکان ضمن تشکر از همدلی مسئولین شهرستان در این زمینه از آنان خواست برای حفظ نام اردکان که دارالعلم و دارالمؤمنین است به موضوع عفاف و حجاب اهمیت بیشتری بدهند .

وی گفت : حفظ عفاف و حجاب یکی از ضروریات دین اسلام است و ما اگر در این راه کوتاهی کنیم در روز محشر در برابر امام ، شهداء و علماء شرمنده خواهیم بود .

حجة الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : اختلاط زن و مرد ، بدحجابی و عادی شدن روابط زن و مرد هرگز مورد پذیرش اسلام نیست .

توصیه به استفاده و بهره برداری از فرصت باقیمانده از ماه مبارک رمضان از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات