خبرهای داغ:
امام جمعه موقت همدان با اشاره به راهپیمایی روز قدس گفت: این حضور یک جنگ روانی با دشمنان است که هیبت کاذب دشمنان را از بین برد و برای آمریکا سنگین و گران است.
کد خبر: ۸۵۳۹۰۵۰
|
۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام حسن طاهری امروز در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با بیان اینکه رمضان ماهی است که قرآن در آن نازل شد تا مردم را هدایت کند، گفت: قرآن فرقان است و توسط آن می توان صلاح و ف s اد را تفکیک کرد و تشخیص داد.

وی با بیان اینکه هدایت مخصوص ذات الهی است و اگر پیامبران هم از جانب خداوند فرستاده شدند تنها برای هدایت انسانها این امر رخ داده است، گفت: پیامبران هدایتگرانی از جانب خداوند متعال بوده اند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به عرفان کاذب و اینکه این عرفان ها دکان هایی هستند که افراد جامعه را اغفال کنند، گفت: هدایت باید مستند به منابع اسلامی باشد چراکه در غیر اینصورت بدعت خواهد بود و حرام است.

وی با بیان اینکه هدایت الهی بارها تکرار شده و متقین از هدایت الهی بهترین بهره را می برند، گفت: روزه داران نمونه متقین هستند چراکه از اعمال نفسانی خود دوری می کنند و این همان مصداق تقواست.

طاهری با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت در گرو تقواست، گفت: شکل هدایت در زمان ها و مکان های مختلف متفاوت است و به اقتضای زمان شیوه آن متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرآن نور است و هدایت می کند، ادامه داد:یکی از ویژگی های ماه رمضان بهره مندی مومنان از الطاف الهی است که در طول عمر منجر به هدایت می شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه برخی آنقدر عاجزند که از این فرصت ها هم بهره نمی گیرند به داستان فرعون اشاره کرد و گفت: هفت نشانه برای هدایت فرعون رسید اما آخر نیز دچار عذاب الهی شد.

وی با بیان اینکه گاهی یک کافر از یک مسلمان منافق فاسق هدایت را بهتر درک می کند، گفت: افرادی که علنی روزه خواری می کنند نه تنها از مهمانی خدا برگشته اند بلکه هتک حرمت به روزه داران را برای خود می خرند.

طاهری با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در خیابان های شهر خواستار توجه مردم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت: دوستی های خیابانی و ازدواج های بدون شناخت به آمار طلاق دامن می زند.

وی با بیان اینکه همانطور که در دانشگاهها به افراد بی حجاب تذکر داده می شود، کسبه و مردم جامعه نیز در قبال بی حجابان مسئولند و باید امر وبه معروف و نهی از منکر را اولویت بدانند.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم نماز جمعه همدان با بیان اینکه اولین بنای روی زمین خانه خدا و بعد از آن بیت المقدس است، گفت: معراج پیامبر از بیت المقدس صورت گرفت و این مکان برای ما مقدس است.

وی به راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و با بیان اینکه این حضور یک جنگ روانی با دشمنان است، گفت: این حضور هیبت کاذب دشمنان را از بین می برد و برای آمریکا سنگین و گران است.

طاهری با بیان اینکه مقام معظم رهبری به تیم مذاکره کننده ایران روحیه دادند، گفت: تیم مذاکره کننده باید از حق ملت ایران دفاع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات