خبرهای داغ:
شاه امیریان
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بسیج:
کد خبر: ۸۵۳۸۸۹۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، غلامرضا صفرپور کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج استان فارس در آستانه روز جهانی قدس به تشریح دروغ دیگر رژیم غاصب صهونیستی بعد از هلوکاست پرداخت.

وی اظهار داشت: شایعه ای که این روزها در توجیه اقدامات وحشیانه صیونیست ها در غصب سرزمین فلسطین از سوی دولتمردان رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشی و حقانیت خود بر حاکیمت سرزمین فلسطین مطرح است موضوع فروش زمین از سوی فلسطینان با هدف جلوگیری از حمایت و همراهی امت اسلامی با ملت آواره فلسطین است که این هم نشان از مظلومیت مضاعف آنان دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص چگونگی تصاحب زمین هایی که صهیونیست ها تا قبل از سال 1947 و اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی در اختیار گرفته اند توضیحاتی بدین شرح ارائه داد:

استاد علوم سیاسی دانشگاه افزود: زمین هایی که یهودیان تا قبل از سال 1917 (فرو پاشی امپراطوری عثمانی) تصاحب کردند 1.56 درصد از کل خاک فلسطین آن هم با پرداخت رشوه به صاحب منصبان امپراتوری عثمانی بوده است.

صفرپور این گونه ادامه داد: بعد از جنگ جهانی اول و فروپاشی امپراتوری عثمانی و قرارداد سایکس-پیکو بین وزرای امور خارجه ی انگلیس و فرانسه، متصرفات عثمانی بین دو کشور تقسیم شد. با نفوذی که یهودیان بر دولت انگلیس داشتند. منجر به صدور بیانیه بالفور مبنی بر ایجاد وطن ملی برای یهودیان شد و زمینه را برای شعار "سرزمینی (فلسطین )بدون ملت برای ملتی (یهود) بدون سرزمین " فراهم کرد. هر چند که این بیانیه مورد اعتراض ملت فلسطین قرار گرفت و هیئتی را روانه انگلیس نموده و دیداری با چرچیل داشتند ولی تلاش های آنان بی فایده ماند.

وی افزود: یا این وضعیت یهودیان راحت تر توانستند زمین های فلسطینان را با ورود نمایندگان دولت انگلیس در فلسطین غصب نمایند.

سرزمین فلسطین در این مدت در دو مرحله در اختیار یهودیان قرار گرفت.

دبیر جنگ نرم بسیج اساتید استان فارس در ادامه بیان داشت: در مرحله اول نماینده دولت انگلیس معادل 1.20 درصد از اراضی کل فلسطین را به آژانس یهود بخشید و  در مرحله دوم معادل 0.64 درصد (کمتر از یک درصد) اراضی فلسطین را به قیمت ناچیزی به آژانس یهود اجاره داد.

فروش زمین بوسیله غیر فلسطینی ها

 صفرپور بیان داشت: در دوره حاکمیت عثمانی مرزی بین فلسطین، لبنان و سوریه وجود نداشت چون این مناطق جزئی از خاک امپراتوری عثمانی محسوب می شدند به همین دلیل مقداری از اراضی فلسطین در اختیار سرمایه داران کشورهای ذکر شده بود و چون این فئودال های غیر فلسطینی به زمین هایشان دسترسی نداشتند، مترصد فرصت بودند که یهودیان آن را غنیمت شمرده و با قیمت های نجومی زمین ها را از آنان خریدند که تقریبا 2.30 درصد از خاک فلسطین شامل می شد.

فروش زمین توسط فلسطینیان

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: با توجه به فتوای علمای فلسطین مبنی بر منع فروش زمین به یهودیان، مردم فلسطین افرادی که زمین خود را به یهودیان می فروختند خائن محسوب می کردند زمین های که توسط مردم فلسطین به یهودیان فروخته شد 0.96 درصد( کمتر از یک درصد )از کل خاک فلسطین می باشد. بنابراین با یک جمع بندی چگونگی تصاحب زمین بوسیله آژانس یهود تا قبل از سال 1947 در جدول زیر می توان چنین فهرست کرد.



قبل از سال 1917

واگذاری زمین

درصد از کل سرزمین فلسطین

در زمان حاکمیت عثمانی

1.56


بعد از سال 1917 تا 1948

واگذاری زمین از سوی نماینده دولت انگلیس

1.84

فروش زمین از سوی مالکین غیر فلسطینی

2.30

فروش زمین توسط فلسطینیان

0.96

جمع کل

6.66



وی ادامه داد: بنابراین یهودیان قبل از سال 1917 تنها 1.50 درصد از خاک فلسطین آن هم با دادن رشوه به مقامات امپراتوری عثمانی توانسته بودند تصاحب کنند. ولی از سال 1917 تا 1948 مقطع زمانی قیمومیت انگلیس بر فلسطین این میزان را به 6.6 درصد رساندند.

صفر پور اظهار داشت: با اعلام موجودیت رزیم صهیونیستی بعد از جنگ جهانی دوم با دسیسه های استعماری انگلیس و افسانه دروغین هلوکاست و با تبلیغات گسترده و مظلوم نمایی باعث به رسمیت شناختن سازمان ملل با توسل به زور و سر نیزه و مسلسل و چنگ همراه با ترور و رعب و وحشت و تخریب مزارع و خانه های مسکونی مردم مظلوم فلسطین با حمایت همه جانبه کشورهای غربی و سازمان های به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری و سکوت خیانتبار برخی از کشورهای عربی بر کل فلسطین سیطره و حاکمیت پیدا کرد.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه در پاسخ به این سوال که اگر واقعا صهیونیست ها سرزمین فلسطین را خریده اند و این ادعا صحت دارد چرا، بیان داشت:

یک- صهیونیست ها مدارک و اسناد زمین های خریداری شده را به سازمان های بین المللی و در رسانه های جهت تنویر افکار عمومی جهان ارائه نمی دهند؟

دو- چرا اگر مردم فلطسین زمین خود را فروخته اند با پول های آن برای خود خانه و کاشانه ای در جاهای مرفه و مجلل فراهم نکرده اند؟ در اردوگاههای کشورهای همسایه با آن وضعیت اسفبار زندگی می کنند؟

سه- چرا سازمان ملل بارها قطعنامه مبنی بر خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغالی صادر می کند و بر حق آوارگان فلسطینی برای بازگشت به سرزمین مادری خود(فلسطین )تاکید می کند که هر بار از سوی آمریکا در شورای امنیت وتو می شود؟

 و ...

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تاکید کرد: پس مشخص است که فروش زمین هم چون مساله هلوکاست یک افسانه و ادعای دروغین از سوی رژیم صهیونیستی برای پوشاندن واقعیت و توجیه اقدامات وحشیانه آنان در غصب سرزمین مردم مظلوم و مسلمان فلسطین نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها