سومین محفل انس با قران سپاه کربلا در حالی برگزار شد که پاسداران و بسیجیان ولایتمدار در سالروز شهادت مولی الموحدین امیر المومنین حضرت امام علی(ع) در سوگ نشسته و به یاد ناله های آن امام مظلوم با قرآن درد دل کرده و نجوای وا اماما سر دادند.
کد خبر: ۸۵۳۸۸۳۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴



خبرگزاری بسیج مازندران، در ادامه  برنامه های صبحگاهی روزانه  سپاه کربلا در ماه مبارک رمضان و در چهارمین  پنج شنبه  این ماه  حجه الاسلام والمسلمین غلامی  نماینده ولی فقیه سپاه کربلا به تشریح موضوع  حضرت علی(ع) و سازش پذیری بر سر اصول پرداخت و گفت: در اسلام کسی حق نداردبرسر اصول  و مبانی دین سازش کند.

 وی از نهی خداوند به پیامبر(ص) در مسئله سازش بر سر اصول و ارزشها در سوره اسراء یاد کرد و افزود: امیر المومنین(ع) تنها کسی بود که بعد از پیامبر (ص) در مسئله اصول و مبانی ارزشی اسلام سازش و یا معامله گری نداشت.

 حجه الاسلام غلامی اولین اصل سازش ناپذیری امام علی(ع) را در مسئله اصل اسلام دانست و ادامه داد:  علاوه بر دوران حکومت امام علی(ع) حتی دوران سخت سخانه نشین کردن 25ساله امیر المومنین قبل از حکومتشان هم دلالت برسازش ناپذیری امام بر سر اصل اسلام داشت.

نماینده ولی فقیه سپاه کربلا دومین اصلی که امیرالمومنین برسر آن سازش نکرد را مسئله ارزشهای دینی و اسلامی برشمرد و بیان کرد: همه کارشناسان  و سیاستمداران اذعان دارند که اگر علی(ع) با معاویه سازش می کرد عمر حکومتشان ادامه می یافت که همین موضوع سازش نا پذیری،  دوری از معامله گری با دشمنان خدا و جدیت امیر المومنین در برقراری دین خدا را حکایت می کند.

حجه الاسلام غلامی، اجرای  دقیق عدالت و اجرای قانون اسلام توسط امیر المومنین(ع) را دو اصل دیگر سازش ناپذیری در برابر مخالفان دین  یاد کرد و اذعان داشت:  در حالیکه باید سیره امام (ع) را در اداره کشور اسلامی اجرایی کنیم  متاسفانه صداهایی مغایر با آن سیره شنیده می شود، یک روز اجرای اسلام را کار پلیس نمی دانند، روزی دیگر ماجرای کربلا را تعامل می نامند و روزی هم صلح امام حسن(ع) را  بدون بیان واقعیت پشت پرده آن برای اداره کشور  با کار خود مقایسه می کنند !

نماینده ولی فقیه سپاه مازندران با اشاره به اینکه نماز و روزه ما باید به رنگ علی(ع) باشد  افزود: نماز و روزه با عمل به  سیره علی(ع) معنا می یابد والا ارزشی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها