در جامعه باید مقرراتی حاکم باشد،نظمی در کار باشد،عفاف وحجاب بغیر از دین مبین اسلام، در نظام هستی یک اصل ضروری و ریشه دار است که هم عقل وهم شرع بر آن حاکم است .
کد خبر: ۸۵۳۸۸۳۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲

 




خبرگزاری بسیج مازندران، آیت ا.. معلمی در گفتگویی کوتاه با ما به اهمیت عفاف وحجاب در جامعه پرداخت و گفت : چه این دولت وچه هر دولت دیگر وظیفه دارند برای اداره امور جامعه برنامه ریزی کرده ، مصوبات قانونی داشته باشند و اجرایه مقررات نمایند.

امام جمعه شهرستان قائم شهر در ادامه افزود : به همان نسبتی که برای رفاه و معیشت زندگی مردم دولت ها وظیفه دارند به همان نسبت هم برای مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه، دولت ها به نوعی برنامه ریزی راهبردی دارند و سیاست دولت در این راستا باید مطیع رهنمود های رهبری باشد یا در راستای فرمایشات ایشان به موازین و اعتقادات دینی خودشان در جهت اجرای منویات الهی عمل نمایند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: خدا ی رحمان در سوره انبیاء وعده داده است "آنهایی درست رهبری می کنند که به امر الهی هدایت کنند نه بر حسب سلیقه های شخصی خودشان".پس در جامعه باید مقررات ونظمی حاکم باشد.

وی در ادامه اذعان نمود : عفاف وحجاب در نظام هستی یک اصل ضروری وریشه دار است هم عقل بر آن حاکم است وهم شرع وپیداست که هیچ عاقلی نمی پسندد که بانوان یا آقایان وضع پوششان در جامعه به گونه ای باشد که برای جنس مخالف وسوسه انگیز باشد چرا که چنین وضعی در جامعه مصداق فتنه خواهد بود،یعنی گرفتار شدن به گناه ودر این زمینه همگان وظیفه داریم که از ایجاد زمینه های گناه جلوگیری کنیم.

آیه الله معلمی ملاک ارزیابی دولت در بحث حجاب و عفاف را چنین بیان کرد: همیشه ارزیابیها بر اساس معیارهای شرعی وقاانونی باید سنجیده شود ولی متاسفانه در مسائل فرهنگی و رفتاری احساس مسئولیت جدی در متصدیان دولتی وفرهنگی دیده نمی شود.

نماینده خبرگان رهبری مازندران گفت : بعضیها شاید تصورشان این باشد که ما اگر افراد را قدری آزاد گذاشتیم به ما بیشتر علاقمندی نشان می دهند اما قطعا چه آقایان وچه خانمها در مسائل فرهنگی ورفتاری اگر آزادی بی حد گذاشته شدند به سرعت عواقب تلخ این گونه آزادی ها در درجه اول متوجه خودشان خواهد شد ومی فهمندکه مدیران فرهنگی با این مسامحه کاری به آنان خدمت نکرده اند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها