خبرهای داغ:
بیانیه بسیج اصناف و بازاریان شاهرود به مناسبت روز جهانی قدس؛
امروز وحدت مسلمين حول مسئله قدس مهمترين مسأله جهان اسلام است و غرب تلاش مي نمايد به جاي آن براي مسلمانان «مسئله سازي» نمايد؛ بنابراین هوشياري در صحنه پيچيده کنوني خاورميانه و دوري از تفرقه مهمترين نياز امروز امت اسلامي است.
کد خبر: ۸۵۳۸۷۸۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، بسیج اصناف و بازاریان حوزه الهادی شاهرود با صدور بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس همه را به این راهپیمایی عظیم اتحاد جهان اسلام فراخواندند که متن آن به شرح ذیل است:

روز قدس یک روز اسلامی است،‌ و یک بسیج عمومی اسلامی است. من امیدوارم که این امر مقدمه باشد از برای یک «حزب مستضعفین» در تمام دنیا. امام خمینی(ره)

قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال 1948 آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد.

این توطئه از همان اولین سال های اجرا، با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان‌های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد و به شکل مبارزات پیگیر و سیاسی ـ نظامی، چهره خود را نشان داد. ملت مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مسأله آزاد‌سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان‌هایش قرار داده و همه ساله روز قدس را به روز فریاد کشیدن بر سر ستمکاران تاریخ تبدیل کرده است.

پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) در اولین فرصت، روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست‌های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین نمودند و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند و پیام امام راحلمان، نور امید به دل مظلومان فلسطینی تاباند و میلیون‌ها انسان آواره و مبارز را برای مقابله عملی با توطئه‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار مصمم‌تر و استوارتر کرد. پیام امام خمینی(ره) نقطه عطفی در مبارزات ملت فلسطین شد و به تاریخچه طولانی این مبارزه، اصالت بخشید.

فراموش نکنیم، قدس سرزمینی است که برای پیروان همه ادیان الهی، مقدس است. قدس میعادگاه عروج پیامبر اکرم (ص) و اولین قبله مسلمانان جهان است. صهیونیست ها نیز چنانکه رهبرانشان به دفعات اعتراف کرده‌اند، کسانی نیستند که به اشغال خاک فلسطین و قدس شریف اکتفا نمایند و اگر در مسیر توسعه طلبی خویش با مقاومت ملت فلسطین و واکنش افکار عمومی ملت های مسلمان مواجه نباشند، آرزویشان تحقق رؤیای دستیابی به اراضی حد فاصل نیل تا فرات است. آنها هنوز از این عقیده دست نکشیده‌اند.

ولی اگر دو قرن پس از طرح این رویا توسط بنیانگذاران صهیونیسم، هنوز صهیونیست ها حتی در درون مرزهای فلسطین به ثبات و آرامش نرسیده‌اند؛ برای این شکست هیچ دلیلی جز مقاومت دامنه‌دار و مستمر ملت ستم کشیده فلسطین نمی‌توان اقامه کرد؛ ملتی که همواره به حمایت هم کیشان خود در سراسر جهان اسلام نیاز دارد؛ روز قدس از جمله مظاهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده فلسطین است.

با اين وصف، گراميداشت اين روز ماندگار ضرورتي ديني، عقلي و سياسي است. قدس درحقيقت نماد اسلاميت قضيه فلسطين و مظهر مظلوميت سرزميني است که همواره مورد طمع و آز استعماردر طول تاريخ بوده است.

امروز وحدت مسلمين حول مسئله قدس مهمترين مسأله جهان اسلام است و غرب تلاش مي نمايد به جاي آن براي مسلمانان «مسئله سازي» نمايد؛ بنابراین هوشياري در صحنه پيچيده کنوني خاورميانه و دوري از تفرقه مهمترين نياز امروز امت اسلامي است.

بسیج اصناف و بازاریان شاهرود ضمن لبيک مجدد به نداي ملکوتي امام راحل عظيم الشأن و تجديد بيعت با مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي(مدظله العالی) حمايت خود را از مقاومت اسلامي فلسطين و حزب الله لبنان تا آزادي کامل قدس شريف از چنگال اشغالگران صهيونيستي اعلام نموده و هرگونه مذاکره و سازش بدون در نظر گرفتن حقوق حقه ملت فلسطين را خيانت به آرمان ملت مسلمان و مقاوم فلسطين دانسته و آن را محکوم مي کند و از تمامي اقشار خصوصا جامعه اصناف دعوت به عمل می آید تا همگام با ساير مسلمانان جهان و اقشار ملت ايران وفادار به نظام ورهبري عاليقدردر اين راهپيمايي شرکت نمايند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها