خبرهای داغ:
مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه خوی:

بسیج طرفدار توافق هسته‎ای با رعایت خطوط قرمزهاست

مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه خوی گفت: شش اصل گزاره برگ ملی هسته‎ای از اصول لازم در موضوع مذاكرات هسته‎ای است و امروز بسیج و سپاه طرفدار توافق خوب هسته‎ای با رعایت تمامی خطوط قرمزهاست.
کد خبر: ۸۵۳۸۷۷۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، حجت السلام محمد رستمی در جمع نخبگان بسيجي شهرستان خوي، با اشاره به بيانات رهبری پيرامون عدم اعتماد به دشمنان، گفت: همچنانكه بر همگان محرز و آشكار است در طول تاريخ دشمنان با انواع و اقسام دسيسه ها وارد ميدان شده اند و هر چند سعی داشتند حرف های خود را به كرسی بنشانند اما به هر چه توافق هم كرده بودند عهد و وفا نكردند.

حجت السلام محمد رستمی با اشاره به مذاكرات هسته ای كه می توان داغ ترين خبر روز بشمار برد اظهار كرد: اصل منافع و مصالح ملي و خطوط قرمز، اصل اعتماد به اعضاي تيم هسته ای، اصل مرجع بودن بيانيه و اظهار نظر تيم هسته ای، اصل فريب كار بودن دشمن، اصل همدلی و هم زبانی دولت و ملت، اصل امكانات و مقدورات و شرايط محيطی، اصل شناخت جامع از موضوع هسته سياسي - حقوقي - اقتصادي - امنيتي و فني از اصول لازم در موضوع مذاكرات هسته اي است.

وي دستاوردهای مذاكرات هسته ای را در مواردی چون به رسميت شناخته شدن حق غني سازی صنعتی در ايران و امكان غنی سازی در داخل كشور، حفظ فعاليتهای غني سازی در تاسيسات نطنز، حفظ ماهيت آب سنگين اراك، امكان تحقيق و توسعه در كشور را اعم از ماشين سانتريفيوژ فناوری هاي مرتبط روز، برگشت پذير بودن تمامي تعهدات ايران، عدم ورود به موضوعات غير هسته ای، لغو تحريم های سازمان ملل و اتحاديه اروپا، حفظ تاسيسات فردو البته با توجه به وجود 100سانتريفیوژ و تغيير كاربری فردو عنوان کرد و افزود: بازه زمانی تعهدات (10سال برای محدود سازی سطح و ظرفيت غني و ميزان ذخاير اورانيوم و 15سال براي پلوتونيوم)، راستي آزمايي آژانس و اقدام از طرف ايران در صورت عدم تعهد الحاقي و دسترسی های اضافي از جمله ابهامات وارده بر اين مذاكرات است كه مي توان نام برد.

مسئول نمايندگی ولی فقيه در سپاه خوی با برشمردن چالشهای پيش رو در مذاكرات هستهای در 2 قسمت مرتبط با بيانيه مشترك و پيرامونی اظهار داشت: چالشهای مرتبط با بيانيه مشترك: زياده خواهي آمريكا(بازرسي از اماكن نظامي - حقوق بشر و...)، طولاني شدن زمان توافقی، تصويب قطعنامه، لغو تحريم ها را شامل مي شود و چالشهاي پيراموني نيز شامل: فراموشی دشمنی آمريكا، رها كردن اقتصاد مقاومتی و غفلت از ساخت درونی كشور، مصادره كردن نتايج مذاكرات توسط برخی از جريان های سياسی و ايجاد جو عليه نيروهای ارزشی، راه اندازی كارناوالهای شادی، شيفت تحريم ها به سمت مسايل غير هسته اي(حقوق بشر - موشك بالستيك حمايت ايران از حزب ا.. لبنان و جنبش مقاومت فلسطين و... است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز بسیج و سپاه طرفدار توافق خوب هستهای با رعایت تمامی خطوط قرمز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار