خبرهای داغ:

اجلاس فصلي مجمع عالي بسيج شهرستان خوي برگزار شد

همزمان با اولين شب از شبهاي ليالي قدر اجلاس فصلي مجمع عالي بسيج شهرستان خوي در تالار پذیرایی قصر جم اين شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۸۷۶۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶



به گزارش خبرگزاري بسيج آذربايجان غربي، امام جمعه شهرستان خوي در جمع نخبگان اين شهرستان با ذكر حديثي از امام جعفر(ع) پيرامون شيعيان اهل بيت(ع) گفت: از جمله مصادیق بارز مفاد روایات رسيده از ائمه به عنوان شیعیان اهـل بیت(ع) بسیجیان هستند لذا ضرورت دارد در رعایت کردن ویژگیهای 12گانه رسالت بسيج نهایت تلاش و کوشش را داشـته باشـیم.

حجت الاسلام سيد رضي شكوري خاطر نشان كرد: امروز با توجه به حساسیت شرایط موجود بسیج رسالت های مهمی را بر عهده دارد که لازم است با در نظر گرفتن این حساسیت ها و ویژگیهای خاصه حاکم بر منطقه و کشورهای اسلامی در انجام این رسالت ها نهایت تلاش و کوشش را داشته باشد.

وي در ادامه رسالت هاي بسيج را در حراست (پاسداری و به فرهنگ عمومی تبدیل کردن فرهنگ بسیج با توجه به بيانات رهبري) زمانشناسی، دشمن شناسی، جریان شناسی و بصیرت افزایی در شرایط حساس امـروزی، رصد کـردن موضـوعات مهم و سـرنوشـت سـاز داخـلی و مـنطـقه ای از قبیل: بیداری اسلامی در منـطقه، موضوع انـرژی هسـته ای، جریان های تکفیری و وهابی اقتصاد مقاومتی و جهادی سـبـک زنـدگـی اسـلامی ناامنی های کشورهای اسلامی جـنگ هـای نیـابتی آمـریـکا ايفاي نقش در مسائل مهم شهری و استانی کـه در ارتباط مستقیم با انقلاب اسلامی و نظام جمـهوری اسـلامی و اسـاسـنـامه بـسیـج مـی بـاشـد از قـبیـل: موضوع مواد مخدر خانمانسوز موضوع قاچاق های مرزی ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی فعالیتهای جریان های انحرافی موضوع نارضایتی مردم از ادارات موضوع رشوه و رانت خواری نارسایی های مراکز و اجتماعات مذهبی عنوان كرد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خوي نيز در ادامه ضمن تسليت ليالي قدر به بيانات رهبري پيرامون عدم اعتماد به دشمنان اشاره كرد و گفت: همچنانكه بر همگان محرز و آشكار است در طول تاريخ دشمنان با انواع و اقسام دسيسه ها وارد ميدان شده اند و هر چند سعي داشتند حرفهاي خود را به كرسي بنشانند اما به هر چه توافق هم كرده بودند عهد و وفا نكردند.

حجت السلام محمد رستمي با اشاره به مذاكرات هسته اي كه مي توان داغ ترين خبر روز به شمار برد خاطر نشان كرد:اصل منافع و مصالح ملي وخطوط قرمز، اصل اعتماد به اعضاي تيم هسته اي، اصل مرجع بودن بيانيه واظهار نظر تيم هسته اي، اصل فريبكار بودن دشمن، اصل هم دلي و هم زباني دولت و ملت، اصل امكانات،مقدورات و شرايط محيطي، اصل شناخت جامع از موضوع هسته سياسي_حقوقي_اقتصادي_امنيتي و فني)از اصول لازم در موضوع مذاكرات هسته اي است.

وي دستاوردهاي مذاكرات هسته اي را در مواردي چون به رسميت شناخته شدن حق غني سازي صنعتي در ايران و امكان غني سازي در داخل كشور، حفظ فعاليت هاي غني سازي در تاسيسات نطنز، حفظ ماهيت آب سنگين اراك، امكان تحقيق و توسعه در كشور را اعم از ماشين سانتي تيوژ فناوري هاي مرتبط روز، برگشت پذير بودن تمامي تعهدات ايران، عدم ورود به موضوعات غير هسته اي، لغو تحريم هاي سازمان ملل و اتحاديه اروپا، حفظ تاسيسات فردو البته باتوجه به وجود 100سانتي تيوژ و تغيير كاربري فردو عنوان و افزود: بازه زماني تعهدات (10سال براي محدود سازي سطح و ظرفيت غني و ميزان ذخاير اورانيوم و 15سال براي پلوتونيوم)، راستي آزمايي آژانس و اقدام از طرف ايران در صورت عدم تعهد الحاقي و دسترسي هاي اضافي از جمله ابهامات وارده بر اين مذاكرات است كه مي توان نام برد.

اين مقام مسئول در پايان چالشهاي پيش رو در مذاكرات هسته اي را در 2قسمت مرتبط با بيانيه مشترك و پيراموني عنوان و افزود: چالشهاي مرتبط با بيانيه مشترك؛ زياده خواهي آمريكا(بازرسي از اماكن نظامي_حقوق بشر و...)، طو لاني شدن زمان توافقي، تصويب قطعنامه، لغو تحريم ها را شامل مي شود و چالشهاي پيراموني؛ نيز شامل فراموشي دشمني آمريكا، رها كردن اقتصاد مقاومتي و غفلت از ساخت دروني كشور، مصادره كردن نتايج مذاكرات توسط برخي از جريان هاي سياسي و ايجاد جو عليه نيروهاي ارزشي، راه اندازي كارناول هاي شادي، شيفت تحريم ها به سمت مسايل غير هسته اي(حقوق بشر_موشك پالستيك حمايت ايران از حزب ا.. لبنان و جنبش مقاومت فلسطين و... است.

گفتني است در پايان اين جلاس پس از اهداي حكم مسئوليت برادر محبوبي به عنوان رئيس مجمع بسيج عالي شهرستان خوي، نخبگان در كنار هم افطار را صرف نمودند.

ارسال نظرات