خبرهای داغ:
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان گفت: تابع محض ولایت در قول و عمل باشیم و اگر به این وظیفه و تکلیف عمل کنیم و دستور ولی را بدون چون و چرا و قید و شرط بپذیریم، آنگاه می‏توان گفت که ولایت‏پذیر واقعی هستیم.
کد خبر: ۸۵۳۸۷۶۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت ‏الاسلام والمسلمین محمود شکری، در نشست بصیرتی که با حضور پاسداران در حسینیه ثارالله سپاه استان سمنان، ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت امام علی(ع) با اشاره به آیه 257 سوره بقره که خداوند در آن می‌فرماید: «الله ولی الذین آمنوا یخرجونهم من الظلمات الی النور ...» اظهار داشت: خداوند به برکت ولایت انسان را از ظلمت به سوی نور رهنمون می‏شود.

وی با بیان اینکه آنان‌که ولی‌شان طاغوت و دنیای فانی است از نور به سوی ظلمت می‌روند، افزود: مراد از نور در آیه مذکور نور فطرت است؛ چنانچه نقل شده است عده‏ای با آمدن پیامبر اکرم(ص) گفتند، اسلام آوردیم، اما بلافاصله پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) زیر ولایت طاغوت قرار گرفتند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه زیستن زیر پرچم ولایت وظیفه و تکلیف است، اضافه کرد: ولایت پذیری نخستین وظیفه ما به عنوان شیعیان مکتب علی‌بن ابی طالب(ع) است.

حجت‏الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه دومین وظیفه پس از ولایت‏پذیری؛ حب و محبت به امیرمؤمنان و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، تصریح کرد: از پیامبر(ص) سؤال کردند چه چیزهایی نزد خداوند از بهترین اعمال است، رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «نماز، صدقه و حب علی ابن ابیطالب(ع) سه عملی که اگر انسان به آن توجه کند بهایش را خداوند به او عطا می کند».

وی با بیان اینکه سومین وظیفه یک مسلمان و شیعه واقعی اطاعت‏پذیری از ولی خدا است، اظهار داشت: تابع محض ولایت در قول و عمل باشیم و اگر به این وظیفه و تکلیف عمل کنیم و دستور ولی را بدون چون و چرا و قید و شرط بپذیریم، آنگاه می‏توان گفت که ولایت‏پذیر واقعی هستیم.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه عده‏ای در قیامت حسرت می‏خوردند که وای و صدافسوس که در کنار ولی خداوند بودیم، توجه نداشتیم و نافرمانی کردیم، تأکید کرد: ما در تمام مراحل و لحظات حیات در کنار امیرالمؤمنین(ع) هستیم؛ مبادا روز قیامت جزء گروهی باشیم که حسرت بازگشت به دنیا برای جبران دارند.

حجت‏الاسلام والمسلمین شکری خاطر‌نشان کرد: مشکلات و گرفتاری‏های موجود در زندگی امروز دلیلی جز فاصله گرفتن از راه و سیره امیرالمؤمنین علی(ع) ندارد؛ چرا که اگر انسان ولایی فکر کند و علی‏وار زندگی کند؛ تلخی‏ها و مشقت‏ها برایش شیرین می‏شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی می‏خواهد زندگی‏اش همچون پیامبران الهی باشد، بسان شهدا بمیرد و مرگش شهادت گونه باشد، در قیامت به بهشت برین سکونت یابد تنها راهش این است که ولایت امیرمؤمنان(ع) را بپذیرد، افزود: نتیجه زندگی زیر پرچم حضرت علی(ع) این است که در حیات دنیوی همراه با معنویت و مرگمان همچون شهدا و در قیامت در بهشت سکنی خواهیم داشت و خداوند در حقیقت سپری به ما داده است که آتش جهنم را بر ما بی اثر خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه کلید دنیا و آخرت به دست علی(ع) است، گفت: آدم ابوالبشر اولین کلمه را که به زبان آورد «یا عالی به حق علی» بوده است و خداوند با پیامبر (ص) در معراج با صوت و لهجه حضرت علی(ع) سخن گفته است و اینها همگی نشاندهنده عظمت و بزرگی آن امام عظیم الشأن است.

حجت‏الاسلام والمسلمین شکری با بیان اینکه از برکات وجودی مولی الموحدین علی(ع) پایداری در راه حق است، و طریق شیعه راه حق است؛ چرا که امیرمؤمنان محور حق است، افزود: آنچه که دیروز پیغمبر اسلام(ص) و امام علی(ع) را نگران کرده بود، امروز نائب امام زمان(عج) را نگران کرده است، این که بر خلاف رضای خدا ما استقامت و پایداریمان را در جبهه حق از دست بدهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها