خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء:

حضور در صحنه و تبعیت از ولی فقیه از ثمرات انس با قرآن کریم است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء گفت: کسی که در بعد سیاسی با قرآن آشناست به بحث بصیرت و رشد سیاسی و حضور در صحنه و اطاعت از حاکمیت ولی خدا توجه خاصی دارد.
کد خبر: ۸۵۳۸۶۵۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸



به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء در ادامه سلسله مباحث نتایج و تاثیرات انس و تدبر و ارتباط با قرآن کریم به ابعاد اعتقادی و اخلاقی و سیاسی آن اشاره کرد و گفت: بعد سیاسی ارتباط و انس با قرآن کریم دارای نتایج و تاثیرات زیادی می باشد لذا کسی که در بعد سیاسی با قرآن آشناست به بحث بصیرت و رشد سیاسی و حضور در صحنه و اطاعت از حاکمیت ولی خدا توجه خاصی دارد.
حجت الاسلام محمد مهدی مهدوی تاکید کرد: در بعد سیاسی انس با قرآن کریم حضور در صحنه و اطاعت و پشتیبانی از حاکمیت ولی خدا را به دنبال دارد چرا که اعتقاد به حاکمیت خود خداوند متعال بعنوان پایه و اساس و تبعیت از حاکمیت ولی خدا در طول آن خواهد بود.

وی به معانی لغوی و اصطلاحی بصیرت پرداخت و گفت: بصیرت در معنای اصطلاحی آن که مورد نظر می باشد دریافت عمیق واقعیات و دور شدن از سطحی نگری است و یکی از آسیب های مسائل بصیرتی و سیاسی همان سطحی نگری است.

حجت الاسلام مهدوی سطحی نگری در مسایل سیاسی را یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: عمقی نگری به مسائل، عمق استراتژی جمهوری اسلامی ایران است و بررسی تاکتیک های نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه بخصوص در مسایل مربوط به لبنان و غزه و سوریه و عراق باید با بصیرت و عمق نگری مورد تحلیل قرار گیرد.

وی بصیرت سیاسی را آگاهی به زمان و مکان و تحلیل سیاست های رایج دنیا و دشمن شناسی دانست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدا ادامه داد: در قرآن و روایات ائمه معصومین (ع) واژه هایی نظیر بصیرت و بصیر و مبصر مطرح است و نمونه مصداقی آن در آیه 108 سوره حضرت یوسف(ع) می باشد که خداوند دعوت بسوی خود را از روی بصیرت و آگاهی از فرستادگان خود خواسته است.

مهدوی بصیرت را از ویژگی های مومنان برشمرد و تصریح کرد: بنا به فرمایش امیر مومنان حضرت علی(ع) کسی که نابیناست نسبت به کسی که بصیرت و آگاهی نداشته باشد آسان تر می تواند خطرها را تحمل نماید.

وی تاریخ اسلام را مملو از عبرت هایی دانست که خواص و صحابه ای که در کنار رسول مکرم اسلام (ص) حضور داشتند چگونه با بی بصیرتی در کمتر از 50 سال چنان گمراه شدند که حادثه تلخ کربلا را بوجود آوردند.

حجت الاسلام مهدوی خاطر نشان کرد: شان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این است که ضمن آموزش نظامی و انضباط از آگاهی و بصیرت برخوردار بوده و شم سیاسی داشته باشد و این موضوع از مطالبات رهبری از این نهاد انقلابی می باشد.

وی یکی دیگر از ثمرات انس و ارتباط با قرآن کریم از حیث سیاسی را حضور مردم در صحنه و اطاعت از ولی خدا و در زمان حال تبعیت محض از ولی فقیه عنوان کرد و گفت: حضور مردم در صحنه در مباحث قرآنی مورد تاکید می باشد و این حضور نشانه اقتدار هر ملت بیان شده است.

حجت الاسلام مهدوی افزود: برابر ادعای تئوریسین های غربی اگر مردم از حاکمیت جدا باشد دیگر اقتدار و قدرتی برای نظام و حاکمیت باقی نخواهد ماند و استمرار حکومت با حضور و پشتیبانی مردم میسر خواهد بود.

حجت الاسلام محمد مهدی مهدوی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: یکی از صحنه هایی که مورد تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری در حضور مردم است راهپیمایی روز قدس می باشد.

وی سابقه تاریخی حمایت علما بخصوص امام راحل از مردم فلسطین را قبل از انقلاب عنوان کرد و نامگذاری روز قدس توسط امام را آغاز نهضت جهانی مبارزه با رژیم صهیونیستی دانست و این حمایت را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهداء در پایان بر حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد و گفت: پیروزی نهایی اسلام که در قرآن کریم وعده داده شده است با حضور مردم و مسلمانان در سراسر جهان در روز قدس بر علیه استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب اسرائیل محقق خواهد شد.

ارسال نظرات