همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد​؛​​
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد از برگزاری کارگاه آموزشی تحت عنوان "نقش ایمان در سلامت روان"، ویژه مددجویان آن نهاد در محل کانون آیت الله اعرافی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۸۶۱۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان میبد،"حسین زین الدینی" ضمن بیان این خبر گفت: این کارگاه آموزشی در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور آشنایی هر چه بیشتر مددجویان با اصول اعتقادی نماز، روزه و دعا و تاثیر آن بر ابعاد حسمی و روانی افراد در زندگی، برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی ” مختاری” یکی ازکارشناسان مذهبی شهرستان ، با بیان اینکه سلامت روانی و رضایت از زندگی یکی از ویزگی های فرد سالم است، گفت: تلاش جهت فراهم کردن یک بستر مناسب برای زندگی عاری از بیماری، تنها معطوف به پیشگیری و درمان بیماریهایی همچون قلبی، عفونی و ….. نمی شود، بلکه علاوه بر سلامت جسمانی، فراهم کردن محیطی آرام جهت آرامش درونی و سلامت روانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

کلاس

این استاد دانشگاه در ادامه به نقش نماز، قران و دعا در سلامت روان اشاره کرد و افزود: ایمان و اعتقاد مذهبی همواره نقش عمده ای در آرامش درونی و سلامت روان داشته و درمان مبتنی بر ایمان به خداوند، سابقه ای دیرینه در بین معتقدین مذاهب مختلف داشته است.

"مختاری”، رهایی از اضطراب و تخلیه هیجانات، برانگیخته شدن حس اعتماد به نفس، قدرت، امنیت، آرامش و امیدواری در فرد، کاهش تعداد تنفس و فعالیتهای مغز از طریق تکرار دعا، تاثیر بر روی اخلاق و رفتار و ماهیت فرد به عنوان یک عامل تربیتی، کاهش میزان بزهکاریها و پایداری ازدواج و کاهش طلاق با داشتن اعتقادات مذهبی را از جمله اثرات دعا در سلامت روان افراد جامعه بر شمرد و خاطر نشان کرد: خانواده هایی که معمولا به اصول اعتقادی و مذهبی پایبند هستند، کمتر درگیر مشکلات اجتماعی و رفتاری بوده، و از آرامش روانی بیشتری برخوردارند.

گفتنی است: این کارگاه آموزشی با حضور ۴۰نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در محل کانون فرهنگی- تربیتی آیت الله اعرافی میبد برگزار گردید.

ارسال نظرات