خبرهای داغ:
همزمان با بیستمین روز از ماه مبارک رمضان نشست اخلاقی و بصیرتی با حضور کلیه کارکنان پایور و وظیفه در محل نمازخانه ناحیه مانه و سملقان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۸۵۲۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام شریعتی نژاد گفت: ما چهار تا دشمن داریم یکی ازآانها مشترک است بین بنده وخدا بقیه دشمن ها انفرادی هستند اولین دشمنی که قرآن معرفی میکند سوره یوسف  ان الشیطانه للانسان عدومبین شیطان برای انسان دشمنی است آشکاردر آیات دیگر بیان دارد که شیطان فقط دشمن انسان است .کانه للانسان عدو مبینان کانه برای تاکید آمده سوره اسراء .انک لرجیم...خداوند در باره سر پیچی شیطان که دشمن قسم خورده ماست در رآن قسم خورده است . وقتی خداوند حضرت آدم وهوا را در بهشت قرار داد فرمود مواظب باشید این شیطانئ لکما عدو مبین این شیطان برای  شما دشمنی است  آشکار ولی شیطان وسوسه کرد وآن اتفاق افتاد .وخداوند گفت بروید وقتی که امدن به دنیا لخت وعریان آمدند .این یک معنا دارد یعنی اگر توجه نکنیم به دشمنان خداوند بچه های  آدم از دنیا لخت می فرستد،لخت به لحاظ ایمان وعمل ونماز و یعنی هیچی در دستش نیست . یا بنی ادم لا یفتنکم الشیطان مواظب باشید که به دام شیطان نیفتید ایشان در ادامه بیان داشتند:این لخت بودن را امام سجاد در دعای ابو حمزه شمالی می گوید خدایا من میترسم  لخت وارد محشر شوم .من گریه میکنم وخوف این دارم که من امام سجاد عریان وارد محشر شوم .

امام جمعه شهر قاضی در ادامه گفت:ابزار این دشمنی شیطان 1.خمر شراب خوری کنید ومی گزاری کنید سوره مائده ایه 91شیطان اراده کرده بین شما کینه ودشمنی را ایجاد کند فی الحمزه والمبیر 2. قمار بازی  مائده ایه 91 3. بددهنی،فحش دادن ،لهو ولهب به هم گفتن . به وسیله دشمنان و زبان مارا به جهنم می برد چرا این کار میکند شیطان ویسودکم من ذکره الله چون می خواهد از یاد خدا اورا غافل کند . بعضی از این ها این قدر در مسیر آن زشتی و خیانت چنان چهار اسبه می دوند که قرآن از آن به عنوان یک تعجب گونه ای یاد می کند  مائده سری کثر المنهم رسول ما ....می بینی کثریی از این بچه های  آدم سرعت گرفتن به سوی خشم .واللهم السخط لا تعادنو الول وعدوان مائده 2 . ایشان در ادامه افزودند:دومین دشمن  قوم یهود می باشدیهود  دشمن تو است وآن کسانی که با یهود شریک شده اند والذین اشوکوا مثل عربستان –قطر –عمان –از راه محبت به هدف شون میرسند .تلقون علیه بالمودته اینها با حربه محبت وارد می شوند .اگر می خواهید بصیرت پیدا کنید با ید دشمن شناس باشید .تا برای  مقابله بادشمن این دشمن آشکار خود را محیا کنید واعدو لهم ماستطعتم من قوه را باط الخیل –سرعت و قدرت دفاعی ،قدرت اقتصادی، قدرت اعتقادی –در این آیه نهفته است.دشمن سوم انسان زن وفرزند انسان –تاریخ نشان داده حتی از بزرگان به وسیله زن فرزند بیچاره شده اند عبدالله زبیر وقتی زبیر بیچاره شد که عبد بزرگ شد  –یاایها الذین امنو ان من ازواجکم عدو لکم

حجت الاسلام شریعتی نژاد در پایان گفت: چهارمین دشمن نفس اماره  می باشد در سوره کهف ایه 50 به آن اشاره شده است. شيطان ابتدا، «مسول» است و سپس اماره به سوء. اول به عنوان دستيار، كمك مى كند و پيشنهاد مى دهد؛ يعنى زشت را زيبا و زيبا را زشت جلوه مى دهد و وقتى انسان را اسير كرد، فرمان مى دهد و آنگاه انسان، دانسته و از روى عمد گناه مى كند؛ يعنى مى داند اين كار بد است، اما چون به دام شيطان افتاده و مبتلا شده است آن را انجام مى دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها