خبرهای داغ:
پیکر دو شهید گرانقدر در قزوین تشییع شدند.
کد خبر: ۸۵۳۸۴۵۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) ، حجت الاسلام عابدینی امام جمعه قزوین، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و حضور پرشور مردم پیکر "شهید غواص سید جلیل میری ورکی" بعد از گذشت 29 سال همراه با 170 شهید غواص تازه تفحص شده شناسایی وهمراه پیکر شهید "محمد علی بمانی" تشییع شدند.

مراسم تشییع شهید غواص میری ورکی و محمدعلی بمانی همزمان با سالروز شهادت امیرالمومنین(ع) از امامزاده چهار انبیاء به سمت گلزار شهدای قزوین برگزار شد.

"غواص دست بسته "پس از 29 سال به وطن بازگشت

گفتنی است؛ شهید سید جلیل میری ورکی در نهم فروردین ماه سال 38 در روستای ورک الموت قزوین متولد شد و تا دیپلم درس خواند و در ادامه زندگی، متاهل و صاحب یک دختر و پسر شد، ایشان با حضور در جبهه نبرد با دشمن در 4 دی ماه سال 65 در عملیات کربلای 4 به شهادت رسیدند تا اینکه پس از 29 سال پیکرشان تفحص شده و شناسایی می شود.

این شهید بزرگوار، بخاطر اینکه خانواده ایشان ساکن شهرستان البرز(کرج)هستند در قزوین تشییع و برای تدفین به "استان البرز"، انتقال داده می شوند.

بعد از 32 سال "شهید خیبرشکن" به آغوش خانواده بازمی گردد

همچنین در ادامه این مراسم ،بعد از گذشت 32 سال پیکر "شهید محمد علی بمانی" با حضور پرشور مردم شهید پرور در گلزار شهدا تدفین و به خاک سپرده شد.

گفتنی است، شهید محمد علی بمانی در سوم شهریور سال 29 در قزوین متولد شده است و در حالی که یک کارگر ساده کارخانه بوده، ازدواج کرده و بچه دار می شود، در این میان، ایشان پس از حضور   در جبهه جنگ تحمیلی، به دلیل  دفاع از خاک و ارزش های اسلامی وطن خویش ،در 7 اسفند ماه 62 در جزیره مجنون عراق در عملیات خیبر به درجه شهادت نائل می شوند.

یادآوری می شود، مراسم صباح مزار این شهید بزرگوار روز پنج شنبه 18 تیرماه از ساعت 8 تا 9:30 در "مسجد شیشه گرها " واقع در چهار راه نظام وفا برگزار خواهد شد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها