خبرهای داغ:
سعید سیف گفت: امیدوارم به زودی شاهد تحولی اساسی در زمینه رشد فرهنگ عفاف و حجاب در شیراز باشیم.
کد خبر: ۸۵۳۸۴۲۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عضو شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد که به زودی شاهد تحولی اساسی در زمینه رشد فرهنگ عفاف و حجاب در سومین حرم اهل بیت(ع) باشیم.

وی با بیان اینکه 21تیرماه «روز عفاف و حجاب» نامیده شده است، اظهار امیدواری کرد که شورای اسلامی شهر شیراز گامی بلند در جهت برخورد با شرایط نابهنجار عفاف و حجاب در سومین حرم اهل بیت(ع) بردارد.

سعید سیف در صد و ششمین جلسه علنی شورا در نطق پیش از دستور خود ابعاد مختلف حجاب و عفاف را برشمرد و گفت: در قرآن کریم حجاب به عنوان پوشش مناسب، حجاب و عفاف در نحوه راه رفتن زن مسلمان، عفاف گفتاری در نحوه کلام و عفت نگاه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه براساس قوانین مصوب جمهوری اسلامی بی‌حجابی تخلف است و با آن برخورد می‌شود، اظهار کرد: به جد از کلیه دستگاه‌ها، صنوف و نهادهای مقدس اجتماعی رسمی و غیررسمی می خواهم که با جدیت تلاش کنند و نقش خویش را در راه شناخت، معرفی و تبیین اهمیت حجاب و عفاف و آثار بسیار سازنده فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی و سیاسی آن در حوزه مدیریتی خود به درستی نقش ایفا نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اگر دستگاه‌های مربوطه درخصوص ترویج عفاف و حجاب غفلت کنند در گناه ناشی از عواقب بی بند و باری و بی عفتی ها شریک خواهند بود، بیان کرد: دستگاه های مهم فرهنگی تبلیغی و آموزشی و تربیتی همچون حوزه های علمیه و دانشگاه ها با منابر و تریبون های تبلیغی، مسئولین و مربیان آموزش و پرورش، صدا و سیما، نهادهای اجتماعی و همچنین والدین در خانواده نقش موثر تر و بیشتری در این مسیر دارند.

سیف با اعتقاد به اینکه تلاش در جهت حفظ ارزش های اسلامی از جمله حجاب و پوشش مناسب خواهران و برادران نقش بزرگی در آرامش و سلامت روانی جامعه ایفا خواهد کرد، گفت: بی شک شناخت و معرفی اغراض سیاسی، فرهنگی و اقتصادی طرفداران تاریخی بد حجابی، مد گرایی، مصرف گرایی و بی بند و باری اجتماعی گام موثری در دور شدن نسل امروز از آثار ناشی از ناهنجاری بی حجابی، بی حیایی و بی عفتی فردی و اجتماعی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های باز دارنده خاطیان نیز بیش از گذشته باید نقش مناسب و موثر خود را در کنار مجموعه فعالیت های سازمان ها و نهادهای فرهنگی، هنری و آموزشی ایفا نمایند تا جامعه گامی بزرگ در جهت تامین امنیت و سلامت جامعه به سوی ساحل رستگاری برداشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها