به مناسبت 21 رمضان سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام مراسم گرامیداشتی با حضور اقشار مختلف مردم ولائی شهرستان بهاباد در محل مسجد انقلاب برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۳۸۳۶۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرنگار بسیج از بهاباد: به مناسبت 21 رمضان سالروز شهادت حضرت علی علیه السلام مراسم گرامیداشتی با حضور اقشار مختلف مردم ولائی شهرستان بهاباد در محل مسجد انقلاب برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام خوش خوی یکی از روحانیون شهرستان ضمن تسلیت ایام لیالی قدروسالروز شهادت حضرت مولی الموحدین علی علیه السلام پیرامون زندگی و شخصیت آن امام همام مطالبی بیان نمود.

 وی همچنین به فضیلت شبها ی  قدر اشاره کرد و افزود: شب های قدر فرصتی ارزنده از سوی خداوند متعال برای بهره برداری معنوی انسان است، لذا ما باید از این نعمت های ویژه الهی به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره بگیریم.

وی متذکر شد که شب های قدر بهترین فرصت برای ایجاد پیمانی استوار با خداوند منان است و انسان باید از دستاوردهای این شب های گرانقدر به نحو احسن استفاده و این الطاف و نورانیت خود را برای همیشه در وجودش حفظ کند.

حجت السلام خوش خوی به فضیلت حضرت علی اشاره کرد و افزود : یکی از بزرگترین فضیلت های امیر المومنین علی(ع) این است که آن شخصیت بزرگوار، تنها فرد زاده شده در کعبه هستند و پیش و پس از آن حضرت، کسی مفتخر به این امر نشده است.

وی اضافه کرد: روایات متعدد اهل تسنن و تشیع بر این امر تاکید دارند و دهها روایت از بزرگان سنی و شیعه در این خصوص روایت شده است. هر کس بخواهد در سعادت دنیا و آخرت بی نصیب نشود باید در راه شناخت علی(ع) تلاش کند و راه و روش این امام بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهد.

این روحانی به بحث انفاق و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: همانطور ی که حضرت علی دستگیری از یتیمان و نیازمندان را داشت و نیمه های شب به درب منازل یتیمان می رفت و غذا برای آنان می برد شما مردم هم می توانید پیرو حضرت علی باشید و دستگیری از یتیمان و نیازمندان را در این شبها فراموش نکنید.

نظیر این مراسم در مساجد جامع، صاحب الزمان و امام حسین بهاباد نیز برگزار شد.

 

ارسال نظرات