معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری:

امام علی(ع) ذوب در ذات الهی بود

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام علی(ع) ذوب در ذات الهی بود، عظمت خدا را مجسم می دید و آنچنان تسلیم در برابر خدا بود که قلب و چشم و گوش و دست و فکر و اراده اش چیزی جز خدا و رضایت خدا نمی خواست لذا شب های قدر فرصت مناسبی است تا با ناله و تضرع به درگاه خداوند قلب هایمان را خاشع کنیم و خوف الهی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۵۳۸۳۵۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی شامگاه گذشته، 16 تیر در مراسم شب قدر که در مصلی رشت برگزار شد، عدم خشوع را عامل سرزنش و ملامت مومنین از سوی خدا دانست و اظهار کرد: انسان مومن بعد از مرحله ایمان وارد مرحله دیگری می شود و آن خشوع قلب است.

وی تصریح کرد: اگر انسان به حضور در محضر الهی و روز محشر اعتماد داشته باشد خضوع در دلش ایجاد می‌شود.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه یاد مرگ و خوف از خدا در تربیت انسان اثرگذار است، عنوان کرد: در مسیر عبودیت و بندگی خدا باید از صبر و نماز استعانت جست. انسان  خاشع نماز را می پسندد و به ملاقات با خدا در روز قیامت ایمان دارد. اگر انسان به مرگ و قیامت و حساب و کتاب در محضر الهی اعتقاد و یقین داشته باشد، حتما خضوع و خشوع در قلبش ایجاد می شود.

حجت الاسلام مروی ترس و خوف از خدا را ویژگی حضرت علی(ع) دانست و یادآور شد: امام علی(ع) ذوب در ذات الهی بود، عظمت خدا را مجسم می دید و آنچنان تسلیم در برابر خدا بود که قلب و چشم و گوش و دست و فکر و اراده اش چیزی جز خدا و رضایت خدا نمی خواست لذا شب های قدر فرصت مناسبی است تا با ناله و تضرع به درگاه خداوند قلب هایمان را خاشع کنیم و خوف الهی داشته باشیم.

وی نیروی صبر، مقاومت و نماز را از راه‌های رسیدن به خدا دانست و افزود: نماز بر انسان‌های غیر مومن سخت است و فرد خاشع، نماز و خشوع در برابر خدا را می‌پسندد و یقین دارد خدا را ملاقات می‌کند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری به گریه‌های امام علی (ع) و دیگر ائمه اطهار و پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: گریه‌های ائمه و پیامبر به خاطر معصیت نبود زیرا اینها پاک و معصوم و بدون گناه هستند و گریه‌های آنها به خاطر خوف از جلال خدا بوده است.

حجت الاسلام مروی در پایان با بیان اینکه بزرگی و جلال خدا در انسان عارف به بزرگی خدا خوف ایجاد می کند، ادامه داد: خداباوران که به خودشناسی و خداشناسی رسیده اند و حساب رسی و عذاب الهی را باور دارند، از خدا می ترسند. معرفت پیامبر(ص) نسبت به خدا بیشتر از همه است.

ارسال نظرات