شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در نامه ای سرگشاده با اشاره به حرمت ماه مبارک رمضان بیان کرد: مسئولین استان یزد با روزه خواران برخورد قاطع داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۹۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد در نامه ای سرگشاده به دستگاه های مسئول و مجری امر به معروف و نهی از منکر خواستار برخورد قاطع با روزه خواران شده است که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام باقر(علیهالسلام):

أإنَّ اللهَ عَزَّ وَجَلَّ أَوْحى إلى شُعَیْب النَّبی(صلى الله علیه وآله وسلم): إنّی مُعَذِّبٌ مِنْ قَوْمِكَ مِائَهَ ألْف، أرْبَعینَ ألْفاً مِنْ شِرارِهِمْ وَسِتّینَ ألْفاً من خِیارِهِمْ. فقال: یارَبِّ هؤُلاءِ الاْشْرار فَما بالُ الاْخْیار؟ فَأوحىَ اللهُ إلَیْهِ: إنَّهُمْ داهَنُوا أهْلَ الْمَعاصى وَ لَمْ یَغْضِبُوا لِغَضَبی.

خداى تعالى به شعيب پيامبروحى فرمودكه: من صدهزارنفر از قوم تو را عذاب خواهم كرد: چهل هزارنفربدكار را،شصت هزارنفرازنيكانشان را. شعيب عرض كرد: پروردگارا ! بدكاران سزاوارند اما نيكان چرا؟ خداى عزوجل به او وحى فرمودكه: آنان باگنهكاران راه آمدند و به خاطرخشم من به خشم نيامدند. كافى(ط - الاسلامیه) ج 5 ،ص56

امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات موکد دین مبین اسلام است که جامعه اسلامی موظف به اجرای آن در تمامی امور است.یکی از مباحثی که نیازمند اجرای این حکم دین اسلام می باشد بحث روزه خواری است.

ماه مبارک رمضان یکی از الطاف خداوند به مسلمانان میباشد و حفظ حریم این ماه مبارک بر تمامی مسلمانان واجب است اما متاسفانه در سطح شهر دارالعباده ی یزد شاهد صحنه هایی از روزه خواری عده ی قلیلی از  مردم  هستیم که ابدا در شان مردم مومن یزد نیست و از آن دردناک تر عدم برخورد مسئولین ذی ربط در حوزه ی برخورد با روزه خواری است.

 برخورد با امر روزه خواری و اجرای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه ی همگانی می باشد اما این مهم نیازمند ورود ارگان های دولتی و انتظامی به عنوان مجریان احکام و فرامین الهی می باشد که متاسفانه کاستی هایی در مورد اجرای این مهم در طول ایام ماه پر فیض و برکت رمضان از طرف ارگان های دولتی و انتظامی ذی ربط در شهر یزد دیده شد و مشاهده مي شود که روزه خواران در سطح دارالعباده به راحتی حرمت ماه مبارک رمضان را مي شكنند.

 ليكن دردناك تر اينكه از طرف مردم و دستگاههاي ذي ربط با متجاوزين به حدود الهي برخورد قاطعی صورت نمي گيرد اين امر با توجه به آيات و روايات موجود در دين موجبات فراهم آمدن خشم و غضب خداوند متعال را فراهم مي سازد .

به همين منظور ما دانشجویان بسیجی در شورای تبیین مواضع استان یزد خواستار برخوردي قاطع از طرف ارگان های دولتی و انتظامی مربوط به امر روزه خواری با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان هستیم و در ذيل اين موضوع از مردم حسينيه ايران مي خواهيم تا با انجام فريضه واجب امر به معروف و نهي از منكر از بروز چنين رفتارهايي خود داري نمايند چرا که اشاعه این امر به دلیل نادیده گرفته شدن حکم واجب روزه داری در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه در شان مردم و مسئولین محترم دارالعباده یزد نمی باشد.

ارسال نظرات