خبرهای داغ:
مسئول کانون‌های مساجد همدان مطرح کرد

اخلاق حلقه مفقوده در جامعه/ کانون‌های مساجد جوانانی بااخلاق و مؤمن تربیت کنند

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان حلقه مفقود در جامعه را اخلاق دانست و گفت: کانون‌های مساجد در این زمینه می‌توانند ورود پیدا کنند و جوانانی بااخلاق و مؤمن تربیت کنند.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۸۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، هادی فیض منش در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ملایر با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر در استان همدان 517 کانون فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌عنوان یک شبکه بزرگ فرهنگی دینی شناخته‌ شده و تمامی این کانون‌ها شناسایی و ثبت‌شده‌اند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: در شهرستان ملایر نیز 57 کانون فرهنگی هنری فعالیت می‌کنند که ملایر از شهرستان‌های تراز اول در استان است.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری در مناطق مختلف ازجمله محلات و روستاها فعالیت می‌کنند و ما توانند به‌عنوان یک اداره فرهنگی عمل کنند.

فیض منش گفت: سابقه فعالیت این مراکز مردمی بوده و این مراکز مردمی اداره می‌شدند و اگر به این کانون‌ها دولتی نگاه کنیم باعث ایجاد اخلال و فساد در کار آنان می‌شود.

وی گفت: اگر بخواهیم به این مراکز نگاه دولتی داشته باشیم همانند این است که عملکرد هیئات را دولتی کنیم ولی هیئت حسنی رانمی توان دولتی کرد.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: مساجد تراز اسلامی کارکردهای مختلفی درزمینه‌های مختلف داشته‌اند همانند دوران جنگ تحمیلی که پشتیبانی و جذب نیروهای مردم در مساجد انجام می‌شد.

وی گفت: تمامی فعالیت‌ها در مساجد مردمی است و اگر مدیریت در دست مردم باشد مساجد رونق می‌گیرند و کار ارشاد کمک به‌شتاب این حرکت مردمی با ارائه تجهیزات است.

فیض منش حلقه مفقود در جامعه را اخلاق دانست و بیان کرد: کانون‌های مساجد در این زمینه می‌توانند ورود پیدا کنند و جوانانی بااخلاق و مؤمن تربیت کنند.

وی با اشاره به سطح‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طرح پایش کانون‌ها عنوان کرد: با انجام طرح پایش کانون‌های مساجد به سه سطح یک و دو و سه تقسیم‌شده و اعتبارات آنان با توجه به سطح تخصیص داده می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: یکی از سیاست‌های کار این کانون‌ها فعال کردن واحد خواهران است و تمامی کانون‌های فرهنگ مساجد باید واحد خواهان خود را فعال کند.

وی گفت: خبرگزاری شبستان وابسته به کانون‌های مساجد بوده و اخبار و اطلاعات مربوط به کانون‌ها فرهنگی هنری مساجد را انتشار می‌دهد.

فیض منش افزایش تعداد کانون‌ها را یکی دیگر از اهداف دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد و افزود: شهرستان ملایر ظرفیت افزایش تا 70 کانون رادار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار