امام جمعه شهرستان فامنین گفت: خداوند این ماه را ماه رحمت و مغفرت بر بندگان خود قرار داده و بدست آوردن این همه فضائل چیزی نیست جز اینکه مطیع امر پروردگار باشیم و بر واجبات عمل کرده و در برابر محرمات ایستادگی کنیم.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۵۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، جلسه ششم اخلاق به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان در نمازخانه سپاه ناحیه کبودراهنگ با حضور پایوران و سربازان سپاه ناحیه برگزار شد.

امام جمعه شهرستان فامنین در این جلسه با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام علی(ع) گفت: ماه رمضان، ماه مغفرت و آمرزش بندگان است و این ماه از برترین ماهها و بهترین روزها و بهترین ساعت‌ها است و این یک فرصت ویژه است که از لحظه لحظه این ماه مبارک بهره ببریم.

حجت‌الاسلام محسن ثابتی در فضیلت این ماه مبارک به روایتی از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند خداوند به امت من پنج خصلت و ویژگی را کرامت کرده که به هیچ امت پیغمبری نداده است، اولین خصلت این است که خداوند در اولین شب ماه رمضان به این امت نگاه ویژه و نظر رحمت دارد و این چنین نگاه ویژه نتیجه اش این است که خداوند عذاب را از این امت برمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: دومین خصلتی که حضرت رسول(ص) فرموده اند این است که زبان و دهانی که در این ماه روزه بوده و بویی که از آن ساطع می شود از بوی گلاب و عنبر و مشک نیز بالاتر است.

امام جمعه شهرستان فامنین بیان داشت: سومین خصلت نیز این است که ملائکه شبانه روز در ماه مبارک رمضان برای روزه دار طلب استغفار می کنند و چهارمین خصلت اینکه خداوند به بهشت دستور می دهد که برای بندگان روزه دار من طلب استغفار کنید و بهشت خودش را از این ماه مبارک تا ماه رمضان بعدی زینت می کند برای روزه داری که تمام جوارح خود را از هر چیز نهی شده‌ای حفظ کرده و در این ماه برای خدا روزه گرفته است.

وی افزود: پنجمین خصلتی که پیامبر اکرم(ص)بر آن تاکید دارند این است که در آخرین شب ماه رمضان خداوند جمعی و گروهی می بخشد و این از تخفیف‌های ویژه خداوند در این ماه برای بندگان مخلص است.

ثابتی در پایان گفت: خداوند این ماه را ماه رحمت و مغفرت بر بندگان خود قرار داده و بدست آوردن این همه فضائل چیزی نیست جز اینکه مطیع امر پروردگار باشیم و بر واجبات عمل کرده و در برابر محرمات ایستادگی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات