اشکانیان مانع انتقال گاز سمنان به بخش های 4 و 2دانگه ساری

خط انتقال گاز سمنان به مازندران در حالی وارد فاز جدیدی شده بود که پیدا شدن گور دست‌جمعی متعلق به دوره اشکانیان باعث توقف آن شد.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۲۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

 


 


به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، پروژه خط انتقال گاز سمنان به مازندران که قرار است منبع مناسبی برای تامین گاز مازندران باشد، پس از گذر از منطقه سمنان و ورود به حوزه استحفاظی مازندران با چالش‌ها و مخاطراتی مواجه شد.

خط انتقال گاز سمنان به مازندران چند سالی به دلیل مشکلات زیست محیطی که در منطقه چهاردانگه قبل از شهر کیاسر به وجود آمده متوقف شد، پس از آن تخریب برخی از اراضی کشاورزی این منطقه نیز خبرساز شده بود که با رفع مشکلات مطرح شده خط انتقال گاز سمنان در منطقه وستمین کیاسر وارد فاز جدیدی شد.

کشف گورستان دسته جمعی اشکانیان در منطقه وستمین کیاسر منجر به توقف پروژه گازرسانی سمنان به مازندران شد.

در همین ارتباط مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیدا شدن گور دسته‌جمعی دستور کاوش اضطراری در مسیر خط انتقال گاز سمنان به مازندران در برنامه کاری قرار گرفت.

دلاور بزرگ‌نیا تصریح کرد: از زمان پیدا شدن گور دسته‌جمعی تاکنون 15 گور دخمه‌ای از دوره اشکانی در محوطه کشف شد که برخی از این گورها توسط قاچاقچیان تخریب شد.

وی بیان کرد: برخی از گورها در زمان گودبرداری برای لوله‌های گاز توسط بولدزر تخریب شد که با پیگیری انجام شده در حال حاضر 9 گور دست نخورده باقی‌مانده است که توسط باستان‌شناسان در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران ابزار کشف شده در این کاوش را سفالیه، ابزار جنگی، سرپیکان، سرنیزه، شمشیر، اشیای تزئینی، گوشواره، دست‌بند، گردن‌بندهای مهره‌ای عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار