ضرورت الگو پذیری از سبک زندگی امام علی (ع)
مهم‌ترین ویژگی امام علی(ع) در توجه به دیگران، به‌دست آوردن دل افراد مظلوم و گشایش مشکلات مردم بود
کد خبر: ۸۵۳۸۲۲۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷


 



به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی‌نوری در ویژه برنامه تلویزیونی جشن‌رمضان با عنوان "نسیم همدلی"  که به همت کمیته امداد امام خمینی شهرستان چالوس و با حضور مدیران استانی و شهرستانی در سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار شد، با اشاره به عظمت لیالی قدر و تسلیت ایام شهادت حضرت علی (ع)، به استفاده از این فرصت مغتنم تأکید کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان اجرای درست نسیم همدلی و ایجاد وفاق و همدلی بین اقشار مختلف مردم است.

. امام جمعه شهرستان چالوس به الگوپذیری و پیروی از سیره و سبک زندگی امام علی (ع) در تمام شئون زندگی تاکید کرد

راشدی با تاکید بر اینکه مومنان و شیعیان امام علی (ع) باید از شیوه و سبک زندگی ایشان پیروی کنند، تصریح کرد: در این شب‌ها و روزهای با عظمت که به‌نام امیرالمومنین (ع) مزین شده است، فرصت مناسبی است تا همه با تامل در اخلاق و سیره ایشان دلایل فداکاری و از خودگذشتگی مولایمان را دریابیم.

وی داشتن وحدت و همدلی را برای رفع مشکلات مردم ضروری خواند و گفت: انتظاری که از مردم و شیعیان در این برهه از تاریخ می‌رود این‌ است که در اجرای امور خیر از یکدیگر پیشی گرفته و گوی سبقت را بربایند تا بتوانند در سرای باقی از نتایج آن برخوردار شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای امام علی (ع) گفت: همان‌گونه که مولای متقیان فقط در امور مادی و مالی حامی مظلومان زمان خویش نبوده و در تمام جنبه‌های زندگی، موجب دلگرمی مردم بود، بنابراین ما نیز با الگوپذیری از این شخصیت، باید یار و یاور تمامی نیازمندان باشیم.

قاسم احمدی‌لاشکی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته حیدر کرار، علم ایشان بود که در تمام زمینه‌ها سرآمد بودند، اما این امر امروزه کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد که لازم است شیعیان آن حضرت تسلط بر علوم مختلف از سمت ایشان را نیز الگوی خویش قرار دهند.

فرماندار چالوس نیز با تاکید بر توسعه وفاق و همدلی برای رفع مشکلات مردم اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال، مردم شهرستان چالوس همواره در امور خیر دستی داشته و هر کجا ضرورت پیدا کند حضور چشمگیر دارند.

محمدناصر زندی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه سبقت‌گرفتن در انجام کارهای خیر گفت: برنامه تلویزیونی نسیم‌همدلی در راستای ترویج هر چه بیشتر ارزش‌های دینی و اسلامی و بهره‌مندی بیش از پیش شهروندان از برکات ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها