دستگاههای اجرایی برای جذب اعتبارات لازم تلاش کنند

فرماندار بابلسر خطاب به دستگاههایی که نتوانستند اعتبارات امسال را جذب کنند گفت:اعتبارات آتی به دستگاههای پیش رو در جذب اعتبار تعلق خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۵۳۸۲۰۵
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

 


 

 


خبرگزاری بسیج مازندران، به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر سید علی اسد در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان ضمن گرامیداشت 14 تیر روز شهرداری و دهیاریها گفت:شهرداران و دهیاران در اولین سنگر کار و ارتباط با مردم قرار دارند.

اسد با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری در تمام حوزه ها به ویژه کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش فرآورده های نفتی با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی و نیز افزایش تولیدات و صادرات، گفت: یکی از بخش های مهمی که در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پیرامون اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تاثیر گذار است حمایت و توجه همه بخشها به روستا،تولید و صنعت است.

وی با بیان اینکه قابلیت های خوبی برای صادرات در شهرستان بابلسر وجود دارد، افزود: ایجاد اشتیاق در تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای تولید محصول بهتر و تلاش برای صادرات نه تنها موجب کاهش وابستگی روستاییان به محصولات و تولیدات غیر بومی می شود بلکه اشتغال پایدار و در نتیجه توسعه روستا را به ارمغان می آورد.

فرماندار بابلسرتصریح کرد: مدیران روستاها نقش بسزایی در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، توسعه روستایی، کاهش بیکاری و مهاجرت بی رویه به شهرها، ایجاد اشتغال، درآمد پایدار، پیشگیری از معضلات و ناهنجاری های احتمالی اجتماعی و نیز افزایش رضایتمندی مردم از جامعه ایفا می کنند.

این مسئول تاکید کرد: مدیران باید دهیاران را به عنوان بازوان توانمند بدانند و با هم افزایی در جهت شکوفایی و توسعه پایدار و کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

فرماندار بابلسر با تاکید بر تلاش مسئولین به ویژه دهیاران روستاها برای پیشگیری از ضررهای ناشی از مشکلات و آسیب های احتمالی به اقتصاد روستایی، گفت: اقتصاد پایدار زمانی مححق می شود که متکی بر دانش و فناوری استوار باشد.

وی با بیان اینکه استقلال مالی روستاها یکی از شعارهای اساسی دولتمردان بوده و همواره به عنوان موضوعی مهم از آن یاد می شود، افزود: عدم توجه به برخی مسائل و سبک شمردن آنها موجب بروز آسیب های جبران ناپذیری می شود.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان بابلسرتصریح کرد: یکی از مسائلی که امروزه به عنوان یک دغدغه در مازندران مطرح است بحث ورود احشام غیر بومی روستاها ست که نیازمند توجه بیشتر مسئولین از جمله دهیاران و شوراهای اسلامی و آگاهی و اطلاع رسانی به مردم است.

وی با تشکر از همه مسئولین مربوطه در شناسایی بموقع آنفولانزای حاد پرندگان و کنترول آن که در یکی از روستاهای شهرستان مشاهده شد، گفت:بیماریهای اینچنینی به اقتصاد روستایی ضربه مهلکی می زند ، باید به اقدامات پیشگیرانه را توجه کرد.

سید علی اسد با تاکید بر بهره گیری شوراهای اسلامی و دهیاران از تجارب بزرگان، اندیشمندان و پیشکسوتان روستایی ، گفت: همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران با سایر نهادهای فرهنگی، اجتماعی و امنیتی علاوه بر افزایش همدلی و هم زبانی میان مردم و مسئولین موجب کاهش بروز ناهنجاری های احتمالی در روستاها می شود.

فرماندار شهرستان بابلسربا اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای و نیز امین، غیور و امانت دار خطاب قرار دادن آنها افزود: اگرچه ممکن است زیاده خواهی غرب مانع از دستیابی به توافق مطلوب شود اما برای میهن اسلامی ایران کسب بهترین توافق مهم بوده و مسیری که مذاکره کنندگان به نمایندگی از ملت ایران در حال پیمودن هستند مسیری روشن و امیدوار کننده است.

ایشان با اشاره به نزدیک شدن روز قدس و نیز با دعوت از مردم انقلابی، شهیدپرور و ولایت مدار شهرستان بابلسر برای خلق حماسه ای دیگر در این روز با شکوه، خاطرنشان کرد: قطعاً مردم ولایت مدار شهرستان بابلسر و همه آحاد با حضوری دوباره و پرشور و شعور بار دیگر پاسخ محکم تری به یاوه گویی های دشمنان اسلام و انقلاب خواهند داد.

اسدبا اشاره به تلاش های شبانه روزی هیات نجات غریق، اورژانس، هلال احمر و تمام اعضای ستاد طرح سالمسازی سواحل دریای شهرستان بابلسر، گفت: بی تردید برقراری امنیت و آرامش در سطح سواحل شهرستان بابلسر نتیجه تلاش و عملکرد مجدانه یک تیم منسجم، همدل و همزبان بوده که نیازمند قدردانی است.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه اعتبارات در بخش عمران روستایی 100درصد اختصاص پیدا کرد گفت: متاسفانه  در اجرای طرح هادی روستایی پیمانکارانی که انتخاب شده اند خروجی مناسبی ندارند.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی اجرای طرح های هادی روستایی در شهرستان بابلسر 20تا 80درصد در پروژه های در حال اجراست  که باید تدبیر بهتری برای تسریع آن شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان بابلسر گفت:اجرای طرح هادی روستایی در شهرستان بابلسر 73درصد است که مقدار مشابه آن در استان 29 درصد گزارش شده است.

وی با اشاره به اتمام سفالت راه روستایی در شهرستان بابلسر در سال گذشته گفت: با هدف گذاری های انجام شده برای سال 94تمام روستاهایی که طرح هادی در آن اجرا شده  با بهره گیری و مشارکت مردمی  به اتمام خواهد رسید.

سید علی اسد با تقدیر از نگاه خیر اندیش مردم در مشارکت و همکاری با دولت اظهار کرد: مسئولین قدر این فرصت  و وجود چنین فضایی را در شهرستان بدانندو از این ظرفیت در جهت خدمات بیشتر به مردم بهره گیری کنند.

فرماندار بابلسر درپایان خطاب به دستگاههایی که نتوانستند اعتبارات را جذب کنند گفت:اعتبارات آتی به دستگاههای پیش رو در جذب اعتبار هستند با نگاه ویژه تعلق خواهد گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار