خبرهای داغ:
ورود یکی از ۲۷۰ شهید تازه تفحص شده به قزوین

پیکر مطهر شهید محمدعلی بمانی در روز چهارشنبه تشییع می‌شود

پیکر شهید محمدعلی بمانی یکی از 270 شهدای تازه تفحص شده؛ روز چهارشنبه هفدهم تیر ماه مصادف با شهادت امام علی(ع) در قزوین تشییع و به خاک سپرده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۸۳
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، از تشییع  و تدفین پیکر مطهر شهید محمدعلی بمانی در قزوین خبر داد.

وی عنوان کرد: شهید بمانی متولد سوم شهریور ۱۳۲۹ صادره از استان قزوین، کارگر شرکت آلومتک، متاهل و صاحب ۲ فرزند دختر هستند ایشان ۳۲ سال پیش در بصره جزیره مجنون طی عملیات خیبر به شهادت رسیده‌اند.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین گفت: مراسم استقبال از پیکر شهید بمانی صبح روز سه‌شنبه ساعت ۱۰ صبح از میدان مینودر به سمت معراج الشهدا برگزار خواهد شد و مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید روز چهارشنبه ساعت ۱۱ صبح به سمت گلزار شهدا خواهد بود.

کاظمی عنوان کرد: پدر و مادر این شهید بزرگوار در حال حاضر در قید حیات نیستند؛ پدر ایشان در سال ۵۶ و مادر بزرگوار این شهید در سال ۹۲ دار فانی را وداع گفتند.

این مسئول با اشاره به ویژگی‌های شاخص شهید بمانی خاطرنشان کرد: ایشان قسمتی از حقوق خود را به یتیمان واگذار کرده و این در حالی‌ است که کسی از این کار مطلع نبوده و بعد از شهادتشان این موضوع آشکار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کمک به نیازمندان از ویژگی‌های امام علی(ع) بوده؛ ناخودآگاه و بدون هیچ دخالتی مراسم خاکسپاری این شهید با روز شهادت امیرالمومنین(ع) مصادف شده است.فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) قزوین با بیان اینکه دوران سربازی شهید بمانی در گردان ۱۷۶ پیاده لشگر ۱۶ زرهی قزوین بوده است، ادامه داد: این شهید جزو ۲۷۰ شهیدی بود که در تهران مورد استقبال پرشور مردم قرار گرفتند.

کاظمی با اشاره به دیدار و گفتگو با خانواده این شهید بزرگوار ، گفت: همسر شهید بیان کرد که ما هر وقت دلمان می‌گرفت و دلتنگ می‌شدیم بر سر مزار شهدای گمنام حاضر می شدیم و هر زمان در مراسم گلباران مزار شهدای روزهای پنج‌شنبه شرکت می‌کردیم برای دلگرمی فرزندانم بر سر مزار شهید بابایی می‌رفتیم.

 

 

1008/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها