خبرهای داغ:
مسوول بسیج ورزشکاران سپاه شهداء؛

شرکت 200 مربی ورزشی در نخستین مرحله همایش اخلاق اسلامی در ورزش آذربایجان غربی

مسوول بسیج ورزشکاران آذربایجان غربی گفت: 200 مربی ورزشی در نخستین مرحله همایش اخلاق اسلامی در ورزش در آذربایجان غریبی شرکت کردند.
کد خبر: ۸۵۳۸۰۴۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محرم نشاطی در حاشیه این همایش افزود: تقویت فرهنگ اخلاق مداری و منش پهلوانی در کنار فعالیت های ورزشی یکی از خلاهایی است که باید بیشتر از این مورد توجه مسوولان و جامعه ورزش قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سر در تمامی باشگاه ها عنوان باشگاه فرهنگی و ورزشی قید شده ولی همواره در بخش فعالیت های فرهنگی آنان کم کاری هایی صورت گرفته و به نظر می رسد بخش ورزش پررنگتر از حوزه فرهنگ است که این امر جای تامل و توجه دارد.

وی ادامه داد: مسوولان ورزشی وظیفه سنگینی در ایجاد محیطی امن و آرام برای ورزشکاران دارند و باید برای جلب اطمینان خانواده ها و تربیت ورزشکارانی سالم، مربیان اخلاق مداری را در راس امور آموزش های ورزشی قرار دهند.

نشاطی افزود: سازمان بسیج ورزشکاران هدفی بسیار مهم در اجرای برنامه های فرهنگی در زمینه اخلاق مداری دارد و بیشتر از اینکه به کمیت اهمیت دهد به دنبال کیفیت و تاثیر گذاری عمیق مباحث اخلاقی در بین مربیان ورزشی و انتقال آن به ورزشکاران است.

مسوول بسیج ورزشکاران آذربایجان غربی افزود: مربیان به عنوان الگوهای برتر جامعه ورزش کشور باید به طوری معنویت و اخلاق مداری را در بین ورزشکاران نوجوان و جوان توسعه دهند تا دیگر شاهد برخی حواشی و تنش های احتمالی در بدنه و بطن ورزش نباشیم.

نشاطی گفت: مربیان آیینه تمام نمای ورزشکاران هستند و باید در نهایت جوانمردی و صداقت مراقب رفتار و کردار خود در میادین ورزشی باشند تا الگویی مناسب برای ورزشکاران خود شوند.

وی ورزشکاران را امانت هایی عنوان کرد که اگر خوب تربیت شوند می توانند سفیران و پیام رسانان جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط جهان شده و پیام صلح و دوستی کشورمان را در میادین ورزشی به گوش دنیا برسانند.

بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده قرار است دومین و سومین مرحله این کارگاه آموزشی به ترتیب در ماه های مرداد و شهریور امسال برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار